به گزارش تجارت آنلاین به نقل از ایسنا، روسای اجرایی ارشد اپل با توزیع کنندگان ایرانی در مقر اپل در لندن دیدارهایی را داشتهاند.
منابع آگاه افزودند: شرکت اپل راههای داشتن شرکای ایرانی برای فروش محصولات خود در ایران را بررسی کرده است.
بر این اساس شرکت اپل به جای دایر کردن فروشگاه تحت اداره خود در ایران قصد دارد، محصولات خود را به صورت مستقیم در اختیار توزیعکنندگان ایرانی قرار میدهد. روشی که این شرکت در اروپا و آسیا نیز مورد استفاده قرار داده است.
این در حالیست که ورود هرگونه شرکت غربی به ایران هنوز با موانعی مواجه است.
پس از تصمیم سال گذشته آمریکا مبنی بر لغو مقررات منع فروش فنآوریهای ارتباطی مصرفی در ایران، اپل میتواند آیفون خود را به ایران صادر کند.
در اوت 2013 اپل اعلام کرد محصولات خود را به مشتریانی که قصد بردن آن به ایران را دارند، میفروشد.
برای شرکت اپل جمعیت 77 میلیون نفری ایران یک بازار جدید جذاب محسوب میشود. جمعیت ایران نسبتا جوان و 42 درصد از آن زیر 25 سال هستند. ایران همچنین طبقه متوسط نسبتا بزرگی دارد.
این درحالی است که هنوز موانع زیادی برای تجارت در ایران برای شرکتهای خارجی وجود دارد. برای مثال شرکتهای غربی برای تجارت در ایران با محدودیتهای بانکی به دلیل تحریمها مواجهند.
همچنین شرکت اپل با چالشهای خاص دیگری برای فعالیت در ایران مواجه است زیرا انتخاب اپراتور شریک برای اپل به منظور فعالیت در ایران به دلیل دولتی بودن آنها مشکل خواهد بود.