نشست هم اندیشی روابط عمومی های شبکه بانکی با رئیس انجمن بین المللی روابط عمومی (ایپرا) بارت دوفریس (Bart de Vries) به میزبانی بانک مرکزی روز پنجشنبه ٢٧ آبان در باشگاه بانک مرکزی برگزار شد. هدف این نشست، بررسی ارتباطات بین بانکی و روابط شبکه بانکی و بانک مرکزی از منظر شبکه ارتباطی بود.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی موسسه اعتباری ملل، رئیس انجمن بین المللی روابط عمومی شرایط اقتصاد ایران را مطابق شرایط بازارهای نوظهور دانست و گفت: در چنین شرایطی، شبکه بانکی و در راس آن بانک مرکزی وظایف خاص و حساسی برای پیشرفت اقتصادی دارند.
بارت دوفریس وظایف روابط عمومی ها را در این برهه در سه اصل تشریح کرد و افزود: اصل اعتماد، اصل ایجاد تفوق و برتری و همچنین اصل اطلاع رسانی، وظایف اصلی روابط عمومی هاست که در حلقه های ارتباطی بین بانک مرکزی، شبکه بانکی و مردم جامعه باید ایفای نقش کند. وی اعتماد، اقتدار و اطلاع رسانی را سه رکن اساسی موفقیت در دستیابی به اهداف برشمرد.
رئیس انجمن بین المللی روابط عمومی خاطر نشان کرد: بهترین شیوه برای تاثیرگذاری، استفاده از ظرفیت های روابط عمومی شبکه بانکی است چراکه آنان با مردم و مشتریان ارتباط مستقیم دارند و بانک مرکزی باید از این ظرفیت ارتباطی سیستم بانکی برای واقعی کردن انتظارات مردم بهره ببرد.
بارت دوفریس، رئیس انجمن بین المللی روابط عمومی (ایپرا) از سال 2016 به این سمت منصوب شده و بیش از این به عنوان مدیرکل ارتباطات بانک ING یکی از بزرگترین بانک های هلند مشغول فعالیت بوده است.
در حاشیه این نشست که با حضور مدیران روابط عمومی و مسئولان و کارشناسان ارتباط با رسانه بانک ها و موسسات اعتباری برگزار شد حاضران با حضور در سازمان تولید اسکناس و مسکوک از نزدیک از مراحل تولید و چاپ اسکناس، برش و دسته بندی اسکناس و تفکیک اسکناس های نو از فرسوده بازدید کردند.
جواد اکبری معاونت اعتباری موسسه در غیاب مدیر روابط عمومی و احمد اسماعیلی تبار نیز به عنوان کارشناس ارتباط با رسانه در این نشست حضور داشتند.