کد خبر: ۱۱۸۶۰۱
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹
شهردار همدان با اشاره به این که برندسازی در همدان مغفول مانده است گفت: تلاش می‌کنیم تا همدان به برند شهر دوستدار کسب و کار تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، آیین افتتاحیه بازارچه‌های دست‌آفرین (خوشه میناکاری) در فرهنگسرای کسب و کار همدان(ولایت) با حضور رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار همدان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مشاور استاندار، رئیس و دبیر اتاق اصناف، معاون اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی و جمعی از بانوان هنرمند و کارآفرین برگزار شد.

لزوم استفاده بهینه از فرهنگسراها

رئیس شورای اسلامی شهر همدان در این این آیین با اشاره به این که شهرداری همدان علاوه بر اقدامات عمرانی و خدماتی در حوزه فرهنگی و اجتماعی نیز ورود جدی کرده است اظهار داشت: کارآفرینی، از جمله پرداختن به کسب و کارهای خانگی ضروری است.

کامران گردان افزود: به منظور عمل به شعار سال یعنی "جهش تولید" هدفگذاری ما در سال 99 توانمندسازی مناطق از جمله منطقه خضر و کاهش بیکاری در مناطق کم‌برخوردار بود.

وی با اشاره به این که امروز با افتتاح این نمایشگاه برخی از برنامه‌های ما به بار نشست گفت: هدفگذاری شورای شهر و شهرداری در مناطق مختلف شهر ارتقا سلامت اجتماعی و پوشش اوقات فراغت به ویژه برای فرزندان خانواده‌ها و بانوان است.

رئیس شورای شهر همدان  با تاکید بر این که هدفگذاری شورا و شهرداری همدان استفاده بهینه از فرهنگسراها است عنوان کرد: با مشارکت مردم می‌توان کارهای خوبی در این زمینه انجام داد.

همدان شهر دوستدار کسب و کار

شهردار همدان نیز در آیین با اشاره به این که شعر توسعه یافته حاصل نمی‌شود مگر آن که در همه بخش‌ها تلاش و فعالیت داشته باشیم اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم در راه رسیدن به شهر توسعه یافته کسب و کار است.

عباس صوفی افزود: اگر چه همدان شهری توریستی است، اما موضوع کسب و کار و برندسازی در همدان مغفول مانده است.

وی با اشاره به این که در شهر همدان بهترین و با کیفیت‌ترین چرم تولید می‌شود، اما می‌رود مشهد و با برند این شهر در کل کشور عرضه می‌شود گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در جهت تحقق شعار سال نخستین فرهنگسرای کسب و کار کشور در شهرداری همدان ایجاد شد.

شهردار همدان با اشاره به این که می‌توانیم همدان را به برند " شهر دوستدار کسب و کار" تبدیل کنیم عنوان کرد: در حوزه کسب و کارهای خانگی باید برنامه‌ریزی شود.

صوفی تاکید کرد: بی‌تردید با توانمندسازی کسب و کار خانگی و برندسازی می‌توانیم در این حوزه موفق باشیم.

حمایت شورا و شهرداری از ایجاد نخستین فرهنگسرای کسب و کار

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان هم در این آیین با اشاره به این که ایده ایجاد فرهنگسرای کسب و کار از طرف نایب رئیس شورا ارائه شد اظهار داشت: سایر اعضای شورا حمایت کردند و شهرداری و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی هم به جد پای کار آمدند تا نخستین فرهنگسرای کسب و کار کشور در همدان ایحاد شود.

رضوان سلماسی افزود: امروز با افتتاحیه این نمایشگاه زحمات شورا و شهرداری نتیجه داد.

در هر محله همدان یک کسب و کار ایجاد و دنبال می‌شود

مدیر سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان نیز با اشاره به این که با تشکیل فرهنگسرای کسب و کار، خوشه‌های کسب و کار نیز در این فرهنگسرا فعال شدند اظهار داشت: خوشه‌های کسب و کار مجموعه‌ای از کارگاه‌هایی هستند که روند تولید تا فروش را به شکل تعاونی دنبال می‌کنند.

روح‌الله وجدی افزود: برگزاری نشست‌های تخصصی مختلف، استارتاپ‌ها، کلینیک کسب و کار و مدرسه کسب و کار از جمله فعالیت‌هایی استکه در فرهنگسرای کسب و کار ولایت پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به این که با همکاری شورای اجتماعی محلات بازارچه‌های دست‌آفرین در همه محلات همدان ایجاد می‌شود گفت: در هر محله یک کسب و کار ایجاد خواهد شد.

وجدی هویدا تاکید کرد: تا پایان شهریور همه محلات همدان صاحب شورای اجتماعی می‌شوند.

انتهای پیام/747/ ع

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار