کد خبر: ۱۳۶۱۴
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۲
معاون وزیر نیرو با تاکید بر اینکه وضعیت آب کشور رضایت بخش نیست، گفت: اين روند فعلی اصلاح نشود شاهد يک فاجعه بزرگ در کشور خواهيم بود.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از مهر، رحيم ميداني با بيان اينکه ديدگاه مديريت آب مبتني بر اين است که همه کارکنان آب و آبفا در يک جهت حرکت کرده و فعاليت‌هاي خود را براي يک هدف مشترک انجام مي‌دهند، بيان داشت: رويکرد، يک رويکرد مشارکتي است و براي اينکه به وظايف خود به‌ خوبي عمل کنيم، بايد مشارکت همه مردم را جلب کنيم.
 
معاون وزير نيرو با تاکید بر اینکه وضعيت آب کشور رضايت‌ بخش نيست گفت: از مشکلات کنوني نبايد شگفت‌ زده شويم و بايد به فکر رفع مشکلات باشيم؛ زيرا چنانچه اين روند اصلاح نشود، شاهد يک فاجعه بزرگ در کشور خواهيم بود.
 
میدانی تصریح کرد: اين را بايد با تمام وجود بپذيريم که وضعيت آب کشور رضايت‌ بخش نيست. وي با بيان اينکه در آستانه تدوين برنامه ششم هستيم و نزديک به ۶۷ سال از پیشینه برنامه‌ ريزي در کشور مي‌گذرد افزود: اين تجربه بايد براي صاحبان بصيرت مايه عبرت باشد و بزرگترين عبرتي که از سال‌ هاي گذشته مي‌توان گرفت، عدم موفقيت ما در برنامه‌ هاي  ۵ ساله و ۷ ساله است که ريشه آن در عدم پايبندي به اجراي برنامه‌ هاي مصوب است.
 
وی با بیان اینکه برنامه ششم قرار است نگاه ويژه‌ اي به آب داشته باشد ابراز امیدواری کرد: مدیران بخش آب و آبفا بتوانند به‌ خوبي به وظايف خود در این برنامه عمل کنند زيرا وضعيت آب کشور اصلا رضايت‌ بخش نيست.
 
این مقام مسئول در وزارت نیرو با بيان اينکه ما در شناخت موضوع مشکل نداريم و خبرگان صنعت آب و فاضلاب کشور فهرستي از مشکلات و راه‌ حل‌ها را تهيه کرده‌ اند اما ريشه اصلي مشکلات اين است که توجه لازم را به مديريت آب کشور نداشته‌ ايم اظهارداشت: وقتي صحبت از مديريت آب مي‌کنيم، اصول و چارچوبي دارد که نبايد مديريت آب را فقط به اعطاي پروانه بهره‌برداري از چاه، ‌ ساخت سد، ساخت ايستگاه پمپاژ و غيره محدود کنيم.
 
معاون وزیر نیرو ادامه داد: از مشکلات کنوني نبايد شگفت‌ زده شويم و بايد به فکر رفع مشکلات باشيم؛ زيرا چنانچه اين روند اصلاح نشود، شاهد يک فاجعه بزرگ در کشور خواهيم بود. میدانی با بیان اينکه شاخص‌ هاي کمي بيانگر اين موضوع است که نبايد چشم‌مان را به مشکلات آب ببنديم خاطرنشان کرد: از دست رفتن آب زيرزميني غيرقابل کتمان است و در برخي مناطق شاهد فرونشست زمين هستيم که ناشي از کاهش آب زيرزميني است.
 
وي افزود: از اوايل فعالیت دولت يازدهم توجه به اين سمت معطوف شده که همه تاثيرگذاران و کُنش گران آب کشور را متوجه اين موضوع کنيم. ميداني با تاکيد بر اينکه بايد با هزينه‌ هاي کمتر به بالاترين اهداف برسيم گفت: افزايش بهره‌ وري و مديريت صحيح چاره کار است و يک اجماع ملي بايد روي مشکلات بخش آب ايجاد شود.
 
این مقام مسئول در وزارت نیرو اضافه کرد: اگر اين اجماع صورت نگيرد، در اجراي برنامه‌ هايمان موفق نخواهيم بود. معاون وزير نيرو با تاکيد بر اجراي طرح احيا و تعادل‌ بخشي آب‌ هاي زيرزميني در سا‌ل‌ جاري گفت: اگر بتوانيم اين طرح را به‌ خوبي اجرا کنيم، در ۲۰ سال آينده به سطح ايستايي خواهيم رسيد.
 
میدانی با بيان اينکه اعتباري که در اختيار داريم، بسيار مناسب است به‌ طوري که بودجه بخش آب کشور در سال‌ جاري حدود ۱۶ هزار ميليارد تومان است افزود: اجراي شبکه‌ هاي آبرساني و تامين آب شرب با کيفيت و همچنين اصلاح قيمت‌ ها در اولويت کاري ما قرار دارند.
برچسب ها: فاجعه ، آبی ، وزیر نیرو
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار