کد خبر: ۱۴۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸
سرپرست امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: کمبود نقدینگی یکی از عمده مشکلات واحدهای تولیدی است که باید تمهیدات ویژه‌ای در این راستا اندیشیده شود.
به گزارش تجارت آنلاين، علی کلانتری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهارکرد: طبق پایشی که پارسال از واحدها انجام شده کمبود نقدینگی، بازاریابی و فروش و ورود کالاهای مشابه خارجی از جمله مشکلات اساسی در این حوزه بوده که باید مورد توجه قرار گیرد. همچنین عدم امکان ارائه حمایت و تسهیلات به واحدهایی که دارای معوقات بانکی هستند و عدم امکان استفاده طرح‌های SME از منابع صندوق توسعه ملی از دیگر مشکلات این بخش است.

وی افزود: تاکنون 1525 فقره جواز تاسیس در شهرستان زنجان صادر شده که 60 درصد از کل جواز تاسیس‌های صادره را شامل می‌شود که پیش‌بینی می‌شود اشتغالی در حدود 49 درصد را در این شهرستان ایجاد کند که تعداد این جوازها پارسال برابر با 353 فقره جواز بوده که می‌تواند برای 6978 نفر اشتغال ایجاد کند، از این رو حائز اهمیت است.

کلانتری تصریح کرد: در حال حاضر 115 طرح در سطح شهرستان وجود دارد که دارای 40 تا 60 درصد پیشرفت فیزیکی است، این در حالی است که در کل استان 169 طرح با این پیشرفت فیزیکی وجود دارد. از جمله طرح‌های مهم در دست اجرا در سطح شهرستان، آنا کیمیا مگنز، سرجین بافت، راشا کاسپین، کیمیا زیست پارسیان، توسعه معدن صدر جهان و فوکا صنعت هستند. البته در این راستا اولویت ما برای سرمایه‌گذاری، استقرار طرح‌های بزرگ با تکنولوژی بالا است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار