کد خبر: ۲۱۱۵۵۹
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۱
رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی از امکان ثبت شکایت درباره مبلغ اجاره‌بها در سامانه ۱۲۴ خبر داد و گفت: با بازدیدهای سرزده بازار مسکن را کنترل می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم،وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه امکان ثبت شکایات در خصوص مبلغ افزایش اجاره‌بها بر اساس مصوبات اعلام شده، در سامانه 124 فراهم شده است از امکان شناسایی واحدهایی که مصوبات را رعایت نمی کنند خبر داد.

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در نشست هماهنگی با ارگان ها و اصناف و مشاوران املاک برای پیگیری اجرایی شدن بسته سیاستی مصوب شده در جلسه سران قوا در خصوص بازار اجاره بها، گفت: با توجه به شرایط حاضر در بازار اجاره مسکن در کشور نشست پیگری اجرای مصوبات برگزار شده و ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: در صددیم تا با دستورالعمل‌ها و قوانینی که در حال حاضر از بسته سیاستی مصوب شده در جلسه سران قوا و مصوبه هیات وزیران و ستاد تنظیم بازار کشور دریافت و ابلاغ شده، بازار مسکن را کنترل کنیم.

وی با تاکید بر این‌که بسته سیاستی مصوب و ابلاغ شده و همه موظفند آنرا اجرا کنند، اقدامات برخی از  مشاوران مشاوران املاک در رعایت مصوبه سران قوا را مناسب ارزیابی و تصریح کرد: از مشاوران املاک می‌خواهیم با نصب اطلاعیه اعلام کنند مطابق با مصوبه حلسه سران قوا قراردادها را تنظیم می‌کنند تا این بسته به شکلی مناسب اجرایی و عملیاتی شود.

وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه امکان ثبت شکایات در خصوص مبلغ افزایش اجاره‌بها بر اساس مصوبات اعلام شده در سامانه 124 فراهم شده است، یادآور شد: تعزیرات حکومتی موضوع این شکایات را پیگیری خواهد کرد و امکان شناسایی واحدهایی که مصوبات سقف افزایش نرخ اجاره بها را رعایت نمی کنند در سامانه های وزارت راه و شهرسازی فراهم شده است.

قاسمی اضافه کرد: به‌منظور تنظیم بازار مسکن و اجاره‌بها، وزارت راه و شهرسازی برای بازرسی های برنامه‌ریزی شده یا سرزده در سراسر کشور با همکاری دستگاه‌های نظارتی استفاده خواهد کرد.

انتهای پیام/

 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار