کد خبر: ۲۱۵۰۱۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۳
ملکی در زمستان سال ۱۴۰۰ به فروش رسیده است که بهای هر متر مربع آن به صورت دقیق برابر با ۲۷۶ میلیون و ۷۹۹ هزار و ۲۰۰ تومان بوده است.

قیمت گران‌ترین ملک مسکونی فروخته شده در زمستان سال ۱۴۰۰ در کشور اعلام شد .

به گزارش خبرآنلاین، در حالی که متوسط قیمت معامله مسکن در کشور بر اساس اعلام مرکز آمار ایران ۱۲ میلیون و ۷۹۷ هزار و پانصد تومان بوده است، گران ترین واحد مسکونی فروخته شده در کشور بیش از ۲۷۶ میلیون تومان در هر متر مربع قیمت خورد .

مرکز آمار ایران بدون اعلام محل قرارگیری این ملک مسکونی و بدون اشاره به جزییات بیشتر در این زمینه تنها به ذکر قیمت هر متر مربع بسنده کرده است .به این ترتیب قیمت هر متر مربع از این ملک با نرخ یک پژو ۲۰۶ تیپ دو برابری می‌کند. بهای هر دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ دو برابر با ۲۷۸ میلیون تومان و نرخ هر پژو ۲۰۶ تیپ دو سال ۱۴۰۱ برابر با ۲۹۶ میلیون تومان است.

به این ترتیب ملکی در زمستان سال ۱۴۰۰ به فروش رسیده است که بهای هر متر مربع آن به صورت دقیق برابر با ۲۷۶ میلیون و ۷۹۹ هزار و ۲۰۰ تومان بوده است.

ارزان‌ترین ملک فروخته شده در کشور اما قیمتی بسیار عجیب را داشته است. این ملک به نرخ ۱۲۹ هزار و ۴۰۰ تومان در هر متر مربع فروش رفته است. محل قرارگیری این ملک نیز در گزارش مرکز آمار ایران مشخص نیست .
قیمت ملک در پنج سال اخیر روندی افزایشی را تجربه کرده است .

برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد قیمت رهن مسکن در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ ، به نرخ خرید همان خانه در چهار تا پنج سال پیش برابری می‌کند.

عقب ماندگی عرضه نسبت به تقاضا مهمترین دلیل بروز این اتفاق در کشور است. بررسی‌ها نشان می‌دهد میزان ساخت و ساز در کشور نیز به پایین ترین سطح در سال‌های اخیر سقوط کرده است و همین امر نگرانی‌ها برای بروز موج تازه تورمی در شرایط رکودی بازار را مهیا می‌کند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار