کد خبر: ۲۱۵۴۴۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۶
شرکت اپل سالانه حداکثر 4 نوع گوشی می‌سازد ولی شرکت‌هایی مثل شیائومی هم وجود دارند که سالانه حداقل 10 نوع گوشی تولید می‌کنند. گوشی‌های پرچم دار شیائومی نسبت به گوشی‌های آیفون شاید بهتر نباشند؛ ولی از لحاظ کیفیت چیزی از آیفون‌ها کم ندارند.

شرکت اپل سالانه حداکثر 4 نوع گوشی می‌سازد ولی شرکت‌هایی مثل شیائومی هم وجود دارند که سالانه حداقل 10 نوع گوشی تولید می‌کنند. گوشی‌های پرچم دار شیائومی نسبت به گوشی‌های آیفون شاید بهتر نباشند؛ ولی از لحاظ کیفیت چیزی از آیفون‌ها کم ندارند. درست است فروش شیائومی در ایران بیشتر است؛ قیمت آیفون دو برابر است، اما طرفداران بیشتری هم در سراسر جهان دارد. به زبان ساده تر کیفیت گوشی آیفون و شیائومی ها برابر است؛ ولی قیمت گوشی آیفون دو برابر است و طرفداران بیشتری دارد.

ولی دلیل این فروش بیشتر چیست؟

برندینگ ؛ آیفون طرفداران بیشتری دارد و ‌طوری طراحی شده و تبلیغ می‌شود که بین مردم محبوب‌تر است. وقتی که اسم برند اپل می‌آید مردم بدون توجه به مشخصات و جزئیات آن می‌گویند بهتر است. به این دلیل که برند آن معروف‌تر است و بیشتر مردم آن را می‌شناسند (در  کشورهای خارجی برند شیائومی مثل ایران معروف نیست).

برندینگ چیست؟

برندینگ نحوه تعریف کسب و کار برای خود شما و مشتریان‌ است. برند هویتی خاص به کسب و کار می‌دهد، این هویت چیزی بیشتر از نام و لوگو است. هویت برند سازی نشان می‌دهد که کسب و کار شما چیست؟ چرا مشتریان باید آن را انتخاب کنند؟ در چه عرصه‌هایی نسبت به رقبا برتری دارید؟

برند سازی در افزایش فروش کسب و کارها خیلی مؤثر است. از نظر روانشناسی مشتریان به صورت احساسی با برندها ارتباط برقرار می‌کنند. هویت برند قوی می‌تواند بازدید کنندگان را به مشتری تبدیل کند و مشتریان را دائمی‌کند، این کار باعث افزایش فروش در کسب و کارتان می‌شود.

5 روش مؤثر برای استفاده از برندینگ در افزایش فروش

روش‌هایی برای استفاده از برندینگ برای افزایش فروش وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها را در ادامه بررسی می‌کنیم.

1. ساخت هویت برند با داستان

فروش بیشتر وقتی اتفاق می‌افتد که بتوانید مشتریان بیشتری جذب کنید. ساخت هویت برای آگاهی از برند خیلی مهم است. استفاده از داستان برند یا brand story کمک می‌کند هویت نام تجاری‌تان قوی‌تر باشد و مشتری بیشتر ی جذب کنید.

داستان برند روایتی پیوسته از تمام اتفاقاتی است که برای برندمان اتفاق افتاده است، این روایت باعث انتقال احساساتتان به مشتری می‌شود. در داستان برند تمام اتفاقات، تلخی‌ها، شیرینی‌ها، دستاوردها، شکست‌ها و حقایق پشت پرده وجود دارند. استوری برندینگ را با تاریخچه کسب و کار اشتباه نگیرید؛ این داستان‌ها بخشی از تاریخچه هستند و نه همه‌ آن. بهتر است در این داستان‌ها با مخاطبتان همدردی کنید تا احساسات آن‌ها را بیدار کنید.

این داستان‌ها باید ارزش شما و خدمات مشتری را برجسته کنند و حسن نیتتان را در ساخت این کسب و کار نشان دهد. شما می‌توانید از وب‌سایت شرکت خود برای روایت یک داستان متفاوت درباره برندتان استفاده کنید. همینطور می‌توانید این کار را از طریق تبلیغات انجام دهید. یک پیام تبلیغاتی منحصر به فرد، جسورانه و متفاوت از تبلیغات رقبا می‌تواند تأثیر زیادی بر تصمیم خرید مشتریانتان داشته باشد.

2. تبلیغ کمتر، مشتری بیشتر

شرکت‌ها برای نشان دادن محصولات، خدمات و معرفی خودشان هزینه زیادی می‌کنند. این کار در بازاریابی مهم است. وقتی که بدانید چه کسانی مشتری شما هستند می توان با هزینه کمتر بازدهی خوبی داشته باشید. شناخت بازار هدف از این جهت مهم است که شما افرادی که مایل به شنیدن پیام بازاریابی شما هستند و می‌توانند مشتری شما شوند را پیدا می‌کنید.

 با شناخت بازار هدف می‌توانید با هزینه و تلاش کم‌تر، فروش بیشتری داشته باشید و با توجه به بازار هدف برند خود را طراحی کنید تا بیشترین تأثیر را داشته باشد و در نگاه اول آن‌ها را جذب کند. همچنین بهتر است استراتژی‌هایتان (استراتژی‌هایی که در استوری برندینگ گفته می‌شود) را بر اساس جامعه هدف خود بنویسید.

برای مثال بیشتر مشتریان شرکت چی توز در رنج سنی 5 تا 20 سال قرار دارند. شرکت چی توز با توجه به این آمار نام تجاری و لوگو خود را جوری ساخته است که بیشترین تأثیر را روی آن‌ها بگذارد.

تأثیر برندینگ روی فروش

3. استفاده از پیام‌های ثابت و واضح

اعتماد مهم‌ترین معیار برای خرید است. اگر مشتریان به نام تجاری‌تان اعتماد کنند احتمال اینکه از شما خرید کنند، بیشتر است. اعتماد با پیام بازاریابی واضح و سازگار با جامعه به دست می‌آید. برای اینکه برند شما متفاوت باشد و همه آن را به خاطر داشته باشند تبلیغات واضح و سازگار مهم است.

به‌عنوان مثال شرکت «نایک» که از مشهورترین برندهای ورزشی است، پیامی سازگار و واضح در همه رسانه‌ها با عنوان «فقط انجامش بده» دارد. این پیام سازگار با ورزش کاملاً واضح است و به مشتریان اعتماد به نفس می‌دهد. این شعار به شرکت نایک کمک کرده که به برندینگ متفاوتی برای مشتریان تبدیل شود.

تأثیر برندینگ روی فروش

4. استفاده از رنگ‌های مناسب

اگر رنگ برند به درستی انتخاب شود می‌تواند مشتری را جذب کند و باعث افزایش فروش شود. رنگ برند مناسب باعث می‌شود مشتری تصویر نام تجاری شما را به خاطر بسپارد و اگر در وقت خرید با محصولاتی برخورد کند که برند شما روی آن باشد مجذوب آن می‌شود و احساس می‌کند محصولتان شناخته‌تر است. به‌جز پالت رنگی در برند فونت، لوگو، انیمیشن و ... نیز یافت می‌شود.

می‌توان شخصی را مثال زد که موقع خرید بین دو محصول دو دل است و هیچ‌کدام را نمی‌شناسد، اما برند محصولی را قبلاً دیده است این باعث به وجود آمدن احساس آشنایی در مشتری می‌شود و محصولش را انتخاب کند.

برای مثال شرکت دیدار در لوگوی شرکت خود از تک رنگ خاصی استفاده می کند که در اولین نگاه در ذهن کاربر ثبت می شود. این رنگ خاص در هر کجا که استفاده شود، ناخودآگاه ذهن فرد را به سمت لوگوی این شرکت می برد.

تأثیر برندینگ روی فروش

5. در ابتدای مقایسه جلو هستید

وقتی که نام تجاری تبلیغ شد و در خاطره مردم ماند محصول پرفروش‌تر می‌شود. می‌گویید چرا؟ برای جواب مثالی می‌آوریم:

فرض کنید برای خرید به مغازه‌ای رفته‌ایدید ‌ای دو شلوار را پسند کرده‌اید که هم رنگ هستند. یکی با برند معروف Zara و دیگری با برندی که نام آن را تا به حال نشنیده‌اید. کدام را انتخاب می‌کنید؟ از لحاظ روانشناسی بیشتر مردم به سمت محصولی می‌روند که با آن آشنایی دارند، در این مثال این محصول شلوار Zara است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار