کد خبر: ۲۳۳۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲
با توجه به نزدیکی عید نوروز و فرا رسیدن روزهای پایانی سال، بیشتر کارشناسان با اشاره به تجربه سال‌های گذشته روند صعودی قیمت دلار را پیش‌بینی می‌کنند. با این حال بیشتر آن‌ها چشم‌انداز اصلاح تا شب عید را دور از ذهن نمی‌دانند.

قیمت در بازار خودرو ترمز برید

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت خودرو، امروز، چهارشنبه، ۱۶ اسفند ۱۴۰۲، کار خود را صعودی آغاز کرد. به نظر می‌رسد با سقف‌شکنی‌های پی در پی نرخ دلار در بازار آزاد، بازار خودرو هم تحت تأثیر هیجانات آن قرار گرفته تا بیشتر محصولات در روز جاری گران‌تر از دیروز به معامله برسند.

همچنین یک بام و دو هوای ایران خودرو و سازمان استاندارد در رابطه با توقف تولید پژو پارس شوک دیگر این بازار به حساب می‌آید که علاوه بر خود این محصولات، ارزش سایر مدل‌ها را هم تحت تأثیر قرار داده است.

با توجه به نزدیکی عید نوروز و فرا رسیدن روزهای پایانی سال، بیشتر کارشناسان با اشاره به تجربه سال‌های گذشته روند صعودی قیمت دلار را پیش‌بینی می‌کنند. با این حال بیشتر آن‌ها چشم‌انداز اصلاح تا شب عید دور از ذهن نمی‌دانند.

بر این اساس بعید است که بازار خودرو هم روند متفاوت‌تری را نسبت به بازار ارز در پیش بگیرد و با توجه به ارتباط تنگاتنگ دو بازار احتمالاً قیمت خودرو هم پس از یک دوره کوتاه سقف‌شکنی تا شب عید آرام بگیرد.

البته بلاتکلیفی خودروسازان در عرضه خودروهای پیش‌فروش‌شده و مهم‌تر از آن یک بام و دو هوای ایران خودرو و سازمان استاندارد در رابطه با تولید یا توقف تولید پژو پارس به محرکی قوی برای شرایط کنونی بازار تبدیل شده است.

قیمت خودرو در بازار داخلی

قیمت خودرو در بازار داخلی امروز، ۱۶ اسفند ۱۴۰۲، در بیشتر محصولات رو به رشد مشاهده می‌شود. در بین ۱۰ محصول مورد بررسی، تنها دو خودروی پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما و پژو ۲۰۷i اتوماتیک MC بدون تغییر نرخ نسبت به روز گذشته کار خود را آغاز کرده‌اند.

پژو پارس که با خبر بازگشت به خط تولید در دو روز اخیر روند آرامی را در پیش گرفته بود با نامه دیروز ایران خودرو به سازمان استاندارد مبنی بر توقف تولید آن بار دیگر ترمز برید و مدل LX TU۵ آن رکورد ۸۲۰ میلیون تومان را هم شکست. پژو پارس XU۷P نیز از شرایط کلی بازار عقب نماند و رشد ۰.۳ درصدی را در شروع معاملات بر جای گذاشت.

تارا اتوماتیک V۴ که گران‌ترین محصول داخلی بازار است که در رشد قیمت نیز رکورددار شد و به یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان رسید.

پژو ۲۰۷i پانوراما دنده‌ای، مهم‌ترین رقیب قیمتی پژو پارس نیز رشد ۱.۵ درصدی داشت تا همچنان پنج میلیون تومان گران‌تر از سدان محبوب بازار خرید و فروش شود.

تارا دنده‌ای V۱، دیگر رقیب قیمتی این دو محصول نیز همین شرایط را در پیش گرفت تا نرخ ۸۵۰ میلیون تومان را هم پشت سر بگذارد.

محصولات سایپا هم از قافله بازار خودرو عقب نماندند؛ تیبا هاچ‌بک امروز در آستانه ۴۰۰ میلیون تومان قرار گرفت و تیا صندوق‌دار هم خود را به ۳۸۷ میلیون تومان رساند.

صعود قیمت ها در بازار خودرو؛ قیمت پژو پارس ترمز برید | جدول قیمت ها

قیمت خودروهای مونتاژی

قیمت خودرو در بازار محصولات مونتاژی با فراز و فرود بیشتری همراه است. در حالی که دیگنیتی‌پرایم و تیگو ۷ پرو ارزان‌تر از روز گذشته معامله می‌شوند، تیوولی، گلف GTI و کی.ام.سی T۸ هیچ‌گونه تغییر قیمتی نداشته‌اند.

نکته جالب توجه به رشد عجیب دو مدل فوتون برمی‌گردد که بین چهار تا شش درصد نسبت به دیروز گران‌تر به میز معاملات می‌رسند.

فیدلیتی نیو ۵نفره و ۷ نیز به روند صعودی روزهای گذشته خود ادامه می‌دهند و بعید نیست در روزهای آینده قله دو میلیارد تومان را هم پشت سر بگذارند.

آریزو ۶ نیز دیگر محصولی است که نسبت به دیروز حدود یک درصد رشد داشته و با قیمت بالاتری خرید و فروش می‌شود. در جدول زیر جزئیات قیمت خودرو و تغییرات آن در بازار خودرو مشاهده می‌شود.

صعود قیمت ها در بازار خودرو؛ قیمت پژو پارس ترمز برید | جدول قیمت ها

 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار