کد خبر: ۲۳۷۵۷۳
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۳ - ۰۴:۳۱
فرهنگ و سنت‌ها کلیدهای مهمی هستند که درها را به روی جذابیت چین باز می‌کنند. چین با میلیاردها جمعیت و گروه قومی مختلف، زبان، دین و فرهنگ‌های متنوع بسیار متفاوت و منحصربه‌فرد است.

فرهنگ و سنت‌ها کلیدهای مهمی هستند که درها را به روی جذابیت چین باز می‌کنند. چین با میلیاردها جمعیت و گروه قومی مختلف، زبان، دین و فرهنگ‌های متنوع بسیار متفاوت و منحصربه‌فرد است. جشنواره‌های سنتی چین در اشکال متنوع و محتواهای غنی، سالانه میلیون‌ها مسافر را به کشور چین جذب می‌خواند. گردشگران و توریستان برای سفر به این کشور رنگارنگ به ویزای چین نیاز دارند؛ با دریافت ویزا می‌توانید برای تجربه سفری متفاوت و هیجان‌انگیز آماده شوید.



آشنایی با آداب و رسوم محلی و جشنواره‌های سنتی چین



آداب‌ورسوم محلی چین

شاید تصور کنید سفر به چین شما را به مشکلاتی مانند زبان و گویش روبه‌رو می‌کند؛ اما جالب است بدانید چین به زبان استاندارد و گویش‌های مختلفی تقسیم می‌شود. گویش‌های محلی بین شهرهای مختلف و حتی روستاها نیز متفاوت است. این کشور هفت گروه اصلی از گویش‌ها مانند ماندارین، وو، گان، شیانگ، مین، هاکا و یوئه دارد. اکثریت مردم چین ملحد هستند؛ چین از دوران باستان یک کشور مذهبی نبوده است و هیچ دینی برای آن‌ها وجود ندارد که مهم‌تر از دولت در نظر گرفته شود. بااین‌حال دین تاثیر بسیاری بر فرهنگ، تاریخ و سبک زندگی چین داشته است. همچنین جشنواره‌های سنتی چینی نیز نقش مهمی در تاریخ و زندگی مردم چین از باستان تا مدرن ایفا می‌کنند.



جشنواره‌های سنتی چین

تماشا جشنواره‌های سنتی چینی بسیار جذاب و هیجان‌انگیز است. از شلوغی جشن بهار گرفته تا جشن‌های سال نو و جشن شادی‌بخش نیمه پاییز برای تجدید دیدار، شما را ساعت‌ها میخکوب می‌کند. این جشنواره‌ها تقریباً تمام درک‌های طبیعی و فرهنگی، از جمله باورهای بدوی، فرهنگ قربانی، تقویم نجومی و غیره از دوران باستان را پوشش می‌دهند. امروزه اشکال متنوع و محتوای غنی آن‌ها میلیون‌ها مسافر را از سراسر جهان جذب می‌کند. بیاید با هم به جشن‌های بزرگ چین بپیوندیم و در ادامه با مهم‌ترین آن‌ها آشنا شویم.



جشنواره بهار

تکرار کریسمس در فرهنگ غربی، جشن بهار یا سال نو چینی، محبوب‌ترین و متمایزترین جشنواره سنتی چینی محسوب می‌شود. این جشن معمولا در روز اول ژانویه در تقویم قمری متقارن با ماه فوریه برگزار می‌گردد. هدف اصلی این جشن ادا احترام به اجداد و گرامی‌داشتن اتحاد خانواده است. در طول جشنواره مردم مجموعه‌ای از فعالیت‌ها را برای جشن‌گرفتن برگزار می‌کنند؛ از حدود 15 روز قبل از عید نوروز، مردم به نظافت خانه‌هایشان می‌پردازند، خرید می‌کنند و تزئینات سال نو را انجام می‌دهند. آن‌ها معتقدند در شب سال نو جانوری به نام نیان در تلاش برای آسیب‌رساندن به آن‌هاست. بر اساس عقیده چینی‌ها رنگ قرمز، صداهای بلند و روشن‌کردن آتش، نیان را از آن‌ها دور می‌کند؛ از این‌رو رنگ قرمز و آتش‌بازی در جشن نوروز رایج است. آن‌ها شب سال نو را در کنار خانواده‌هایشان سپری می‌کنند. بزرگ‌ترها بسته‌های قرمزرنگ حاوی هدیه‌های مختلف را به بچه‌ها می‌دهند.



جشنواره فانوس

جشن فانوس یکی‌دیگر از جشنواره‌های سنتی چینی است که هر ساله در پانزدهمین روز از اولین ماه قمری به معنی پایان جشن‌های سال نو برگزار می‌شود. این جشنواره که به یوان شیائو جی به معنا شب با ماه کامل نیز معروف است یکی از زیباترین جشن‌های چینی‌ها محسوب می‌شود. در این شب آسمان چین غرق در فانوس‌های روشن است که هر کدام آرزویی را برای تحقق‌یافتن به پرواز در می‌آورند. این جشن با خوردن تانگ‌یوان (گلوله‌های برنج چسبناک) همراه می‌شود؛ این غذا نمادی از آرزو اتحاد مجدد و رفاه است. خیابان‌های چین مملو از اشکال مختلفی فانوس‌های روشن می‌شود؛ بچه‌ها با فانوسی روشن در دست‌های کوچکشان در امتداد خیابان رژه می‌روند. در این شب بازی‌های سنتی و سرگرمی‌های متنوعی برگزار می‌شود و شبی به‌یادماندنی را رقم می‌زنند.

 

آشنایی با آداب و رسوم محلی و جشنواره‌های سنتی چین

 

جشنواره جارو مقبره

روز جارو مقبره، فستیوال Qingming نیز نامیده می‌شود که علاوه‌بر اینکه یکی از مهم‌ترین جشنواره‌های چین است؛ پنجمین تقویم استاندارد 24 روزه خورشیدی چین نیز محسوب می‌شود. این یک جشنواره سنتی چینی برای بازدید و جاروکردن مقبره اجداد آن‌هاست که معمولاً در 4 یا 5 آوریل برگزار می‌شود. مردم برای ادا احترام به اجداد و گذشتگان با گل‌های داوودی به سر مزار آن‌ها می‌روند و مقبره‌ها را جارو می‌کنند. چینی‌ها از این زمان برای گردش بهاری و پرواز بادبادک‌ها بهره می‌برند. این زمان در چین هوا گرم و زمین سرسبز است، تماشا گل‌های شکوفا بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود. همچنین برخی از مردم در کاشت درخت بید شرکت می‌کنند. به‌عنوان اولین ماه بهار در تقویم قمری، با رشد و تولد دوباره گیاهان و محصولات زراعی، چیزهای زیادی برای دیدن و انجام‌دادن در این ایام وجود دارد. نه‌تنها برای لذت‌بردن از مناظر پر جنب‌وجوش این فصل، بلکه برای تهیه کینگ توان، کوفته سبز با طعم بهار نیز می‌توانید از مواد تازه نیز استفاده کنید.

 

جشنواره نیمه پاییز

تاریخ جشنواره نیمه پاییز متعلق به فصلی است که اسمانتوس خوشبو و شیرین شکوفا می‌شود. می‌توانید از گل‌های کنار خیابان لذت ببرید. علاوه‌بر این، کیک‌ها و شیرینی‌های عطر و طعم شیرین Osmanthus که از گل‌ها تهیه شده‌اند را امتحان کنید. جشن نیمه پاییز یا جشن کیک ماه، در پانزدهمین روز از هشتمین ماه در تقویم قمری چین است. تاریخ هر سال در تقویم میلادی تغییر می‌کند که معمولاً بین اوایل سپتامبر و اوایل اکتبر برگزار می‌شود. این یک جشنواره اتحاد مجدد است. اعضای خانواده که یک سال به‌دلیل کار یا تحصیل از هم جدا شده‌اند، در این روزها به خانه باز می‌گردند و بعد از شام برای دیدار خانوادگی در شب جشن نیمه پاییز برای شکرگزاری، دور میز می‌نشینند تا کیک ماه را تقسیم کنند.

 

جشنواره قایق اژدها

جشنواره قایق اژدها در پنجمین روز از پنجمین ماه سال برگزار می‌شود. این جشنواره به یاد کویوان شاعری از ایالت چو در دوره کشورهای متخاصم است که برای میهن‌پرستی به رودخانه میلتون پرید. در این روز، مردم گل خراطین و چغاله را برای تزئین و همچنین نوعی محافظت در برابر آفات آویزان می‌کنند. در این روز فعالیت‌های بسیار زیادی برای مردم محلی و همین‌طور بازدیدکنندگان وجود دارد؛ چشیدن زونگ زی، نوعی کوفته برنجی است که می‌توانید آن را امتحان کنید. مهیج‌ترین برنامه این جشنواره مسابقه قایق اژدهاست، این مسابقه سرعت، روی یک قایق دم‌بلند برگزار می‌شود که مانند اژدها تزئین شده است. این بازی 36 شرکت‌کننده دارد که یکی از آن‌ها برای تشویق هم‌تیمی‌هایش در انتها قایق طبل می‌کوبد. تماشا این مسابقه بسیار هیجان‌انگیز است؛ اما با شرکت در این مسابقه می‌توانید لذت بیشتری ببرید.

 

آشنایی با آداب و رسوم محلی و جشنواره‌های سنتی چین

 

سفر به چین با فلای تودی

برای شرکت در جشنواره‌های سنتی چین باید اولین قدم را بردارید و برای اخذ ویزای چین اقدام کنید. فلای تودی با ارائه خدمات متنوع خود شما را در این مسیر همراهی می‌کند؛ کافیست مدارک خود را ارسال و برای دریافت ویزا منتظر بمانید. این وب‌سایت مراحل اخذ ویزا را به‌درستی پیش می‌برد و پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد. فلای تودی علاوه‌بر انجام مراحل دریافت ویزای چین، رزرو بلیط هواپیما، رزرو هتل و ... را برای شما فراهم می‌سازد تا بتوانید سفری آسان و به‌یادماندنی را تجربه کنید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار