کد خبر: ۳۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۳
نوری گفت: خرید تضمینی گندم از سوی دولت 1155 تومان تثبیت شد و اگر قیمتی بالاتر مطرح می‌شود به دلیل کیفیت گندم داخلی است اما متاسفانه نرخ گندم وارداتی که 900 تومان دربازار داخلی عرضه می‌شود.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛راضی نوری اظهار داشت: دولت نرخ گندم وارداتی را 1500تومان تعیین کرد که این نرخ بسیار پایین است و نیازمند تجدیدنظر جدی است زیرا در حق کشاورزان اجحاف می‌شود.
 
وی در ادامه افزود: قیمت هر کیلو چغندر با احتساب حمل و نقل آن 2700 تومان در نظر گرفته شده که باید در این زمینه نیز تجدید نظر صورت گیرد زیرا قیمت نیشکر هنوز مشخص نیست.
 
نوری با اشاره به این که تعیین قیمت شکر براساس نرخ چغندر محاسبه شده اضافه کرد: قطعا تولید نیشکر متضرر خواهند شد زیرا که کشاورزان فقط چغندر تولید نمی‌کنند بلکه نیشکر هم برروی قیمت این محصول تاثیرگذار است.
 
وی در خصوص وضعیت صادرات محصولات کشاورزی نیز تصریح کرد: دولت علاوه بر این مشوق صادراتی باید درصدد حذف تعرفه و عوارض گمرکی از صادرکنندگان محصولات کشاورزی نیز باشد تا مسئله صادرات حل شود.  
 
نوری با بیان این که 90 درصد آب در بخش کشاورزی استفاده می‌شود اضافه کرد: با اختصاص 10 میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی جهت استفاده آبیاری نوین در بخش کشاورزی ما شاهد کاهش مصرف آب و هم چنین استفاده از چاه‌های غیرمجاز در بخش کشاورزی نباشیم. 


انتهای پیام/
برچسب ها: گندم ، وارداتی ، خرید
نام:
ایمیل:
* نظر: