کد خبر: ۷۰۵۳۸
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴
منصور کيارش

مشاور اقتصادي

نرخ شکست در استارت آپها عددي در حدود 90% است که تا حد زيادي ترسناک است. اما اين آمار خطرناک، با پيش زمينه‌هايي همراه خواهد بود. در بررسي‌هاي انجام شده درباره شکست‌هاي استارت آپي، نشانه‌هايي پيش از مرحله افول جدي به چشم مي‌خورد که مي‌تواند از يک شکست غم انگيز جلوگيري کند. اين نشانه‌ها، براي هر کسب و کار استارت آپي، مي‌تواند يک زنگ خطر باشد:

1. مشتريان ناشناخته، مهم‌ترين علامت شکست يک برند با اينکه در بسياري از مقالات بازاريابي و برندينگ به اين حوزه اشاره شده است، اما باز هم تمرکز دقيق روي اين مقوله به نفع کسب و کارهاست. هدف از شناخت مشتريان به عنوان مهمترين عامل، اين است که برندها، واقعا در ذهن مشتريانشان وارد شوند. پاسخ به اين سوالات را بدانند که آنها با چه مشکلاتي روبرو هستند؟ چه ترس‌هايي را تجربه کرده اند؟ به دنبال چه اهدافي هستند؟ شاخت و دانستن دقيق دغدغه‌هاي مشتري، شانس باقي ماندن را کاهش مي‌دهد.

2. گيرکردن در چاله‌هاي ذهني، بيشتر از بي پولي ضربه مي‌زند همه صاحبان برندها، از مدلهاي فکر مستقلي پيروي مي‌کنند. اين مدل فکري ممکن است پيش‌زمينه‌هاي فرهنگي داشته باشد، يا بر اساس نمونه‌هاي موفق جهان شکل گرفته باشد. حتي شايد اين مدل فکري از يک نوشته آنلاين ايجاد شده ب اشد.هر مدلي که به ذهن صاحب کسب و کار شکل دهي مي‌کند، مي‌بايست انعطاف پذير باشد. معني انعطاف پذير چيست؟ دانستن اين نکته که هميشه مديرعامل درست نمي‌گويد. تجربه کردن رويدادهاي جديد و دور شدن از سندروم مديرعامل ابرقهرمان، مي‌تواند برندها را از شکست نجات دهد، زيرا در اينچنين استارت آپي، ايده پردازي راحت و موفق خواهد بود.

3. بي توجهي به نيروهاي بازار، شکست‌هاي متعجب کننده به بار مي‌آورد بازار، در بسياري موارد غير قابل پيش بيني است! شايد ندانستن اينکه گران تر شدن نرخ دلار، چه ميزان بر صنعت خاصي تاثيرگذار است ترسناک باشد، اما هرطور شده بايد خطرات معامله با بازار را به جان خريد.وانمود کردن اينکه تغييرات بازار نظير تحريم‌هاي وب سايتي مانند گوگل، افزايش نرخ دلار و يا هر رويداد منفي ديگري بر کسب و کار قطعاً بي تاثير خواهد بود، اولين قدم شکست در ماه‌هاي آينده خواهد بود. در جمع بندي آخر بايد اشاره کرد؛ اداره يک کسب و کار واقعاً کار سختي است! شروع يک کسب و کار استارت آپي به نوعي يک قمار است، مي‌تواند پاياني با از دست رفتن سرمايه يا اعتماد به نفس داشته باشد.با توجه به نرخ 90% شکست، شايد شروع يک کسب و کار عاقلانه به نظر نرسد، اما حقيقت غيرقابل تغيير اين است که رونق بازار امروز، مرهون موفقيت استارت آپ‌هايي است که بسياري از ما آنها را به خوبي ميشناسيم. پس، هميشه جاي اميد هست.

منبع: خبرآنلاين

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار