کد خبر: ۷۳۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۲
مدیر پایانه‌ی مرزی تمرچین گفت: بیشترین رویه در مرز تمرچین صادرات کالا از ایران به سمت عراق است.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از ايسنا، «صدیق‌نیا» افزود: امسال 943 تن کالا به ارزش افزون بر 533 هزار دلار کالا به سمت عراق صادر شد و این در حالی است که سهم واردات عراق 69 تن به ارزش 217 هزار دلار بوده است.

وی اظهار کرد: نگاهی به آمار صادرات واردات از مرز تمرچین گویای این است که کارشکنی عراق برای ناوگان ایرانی به جهت کاهش نرخ کرایه‌ها ضرر اقتصادی به‌دنبال داشته و از طرفی در ورود ارز به ایران نیز تأثیرگذار است اما با راه‌اندازی مجموعه لجیستیکی اندکی از خسارات اقتصادی این اقدام عراق کاسته و زمینه‌ی اشتغال در مجموعه‌ی مذکور فراهم شده است.

مدیر پایانه تمرچین تصریح کرد: همان میزان اندک کالای وارداتی از عراق نیز ضایعات رادیاتور، فلزات و شمش مس مربوط می‌شود که از مرز عراق وارد ایران و سپس از طریق مرز بازرگان به ترکیه ترانزیت می‌شود و این موضوع به وضوح نشان از نیاز عراق به ایران و محصولات صادراتی آن شامل انواع مواد غذایی، لبنیات، میوه، سوخت، ادوات کشاورزی و بسیاری از ملزومات زندگی و معیشتی دارد.

صدیق‌نیا خاطرنشان کرد: هم‌اکنون بارگیری محصولات با کمترین زمان در مجموعه لجیستیکی تمرچین انجام می‌شود اما نمی‌توان منکر اتلاف وقت و هزینه‌های ناشی از خسارات وارده به محصولات در حین بار شد اما با توجه به بی‌تعهدی عراق در زمینه‌ی حمل یکسره بار چاره‌ای جز ترانسشیپمنت وجود ندارد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار