کد خبر: ۷۴۶۳
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۰
برای اولین قدم باید بدانیم مشتری نیاز به توجه دارد. این دانش ساخت موشک و هواپیما نیست. بسیار ساده گفتیم هر انسانی دوست دارد تا رفتار مناسبی با او داشته باشیم حال این احساس برای مشتریان در یک فضای مالی ویژگی های خاص خود را دارد.

به گزارش تجارت آنلاین به نقل پول نیوز؛در میان تجار انگلستان قدیم یک عبارت بسیار رایج بود؛ آنها می گفتند: "مشتری پادشاه است" . هر چند زمان زیادی از آن دوران گذشته اما در کسب و کار پیشرفته امروز نیز مشتریان همان پادشاهان سابق هستند. به عبارت دیگر ارزش "مشتری"  اصل ثابت قوانین کسب و کار در تمام دوره ها بوده است. مشتری نیروی محرکه تجارت و پتانسیل اصلی فرایند درآمدزایی است که متاسفانه امروزه این جایگاه به دلیل عدم رویکرد تخصصی در مقوله تجارت کمتر مورد توجه قرار می گیرد.

ظاهرا نسل جدید فعالان کسب و کار نیازمند آشنایی بیشتر با ارزش و جایگاه مشتری در فعالیت های خود هستند. به قول آلمانی ها؛ مشتریان دلیل اصلی پیدایش، رشد و تلاش صنعت هستند. حال وظیفه صاحبان کسب و کار چیست؟ آنها چگونه می توانند به وظایف خود در رابطه با مشتریان عمل کنند؟ اینجاست که واژه هایی چون محصولات و خدمات خوب مطرح می شود، پس هدف اصلی هر گونه تلاش تجاری به ارائه خدمت به مشتری ختم می شود.

در راستای بررسی روش ها و راهکارهای ارائه خدمات شایسته به مشتریان، لازم است تا وارد مبحث بسیار گسترده و قطعا تخصصی در علم اقتصاد شویم که در این فرصت کم مقدور نیست. اما در یک پرداخت کلی و عامیانه تر باید گفت: برخورد با مشتری و ارائه خدمات کار چندان دشواری نیست فقط کافی است تا صاحب کار و تجارت جایگاه ارزشی مشتری را شناخته و برای سود بیشتر خود نیز که شده خدمات مناسب تری را ارائه دهد و فکر سو استفاده از جیب مشتری را کاملا از خاطر خود خارج سازند. در راستای دستیابی به تجارت پایدار و حفظ مشتریان 5 توصیه ساده زیر را پیشنهاد می کنیم:

پیش بینی نیازهای مشتری

در هر مقامی که قرار داشته باشید قطعا در روزها بارها در جایگاه مشتری نیز گرفتار ارائه کنندگان خدمات مختلف خواهید بود! پس از تجربیات خود استفاده کرده و با صداقت به شناسایی جزیی ترین نیازهای مشتریان صنف خود بپردازید. زمانی که نیازهای مشتریان خود را مورد شناسایی قرار نداده باشید، قطعا در ارائه خدمات دچار مشکلات بسیاری خواهید بود، در این مرحله تحقیقات بازار اهمیت بالایی دارد.

رفتار با مشتری

برای اولین قدم باید بدانیم مشتری نیاز به توجه دارد. این دانش ساخت موشک و هواپیما نیست. بسیار ساده گفتیم هر انسانی دوست دارد تا رفتار مناسبی با او داشته باشیم حال این احساس برای مشتریان در یک فضای مالی ویژگی های خاص خود را دارد. صاحبان کسب و کار وظیف دارند رفتار خود را بر اساسی تنظطیم کنند که مشتری اهمیت خود را در فضای کسب و کار احساس کند.

صداقت و درستکاری

این ها که جز اصول اولیه انسانیت هستند اما در کسب و کار هم اهمیت بسیار بالایی دارند. صاحبان کسب و کار گاهی در مسیر فعالیت ها دچار این خطا می شوند که برای رسیدن به نقطه نهایی یا همان جذب مشتری می توان از رویکردهای نادرست نیز بهره برد ! اما کیفیت خدمات و کالای شما ضامن رسیدن به همان نقطه آخر است، پس بردبار باشید و را ه را از مسیر درست آن طی کنید.

تحویل زودتر از موعد

بزرگترین دشمن مشتری، عامل "زمان" است. از این رو مخاطبان کسب و کار شما علاقه دارند تا خدمات خود را در کوتاه تزین زمان ممکن دریافت کنند. بد نیست گاهی اوقات با تلاش بیشتر و ارائه خدمات و کالاها زودتر از موعد مشخص شده در قرارداد، مشتریان خود را غافلگیر کنید. نتیجه مثبت این فرایند تضمین شده، است!

نظرسنجی

زمانی که خدمات خود را در اختیار مشتریان قرار داده و هزینه آن را نیز دریافت کرده اید، هنوز کار پایان نیافته است. حال زمان جمع آوری بازخوردها فرا رسیده است. این مرحله را بسیار با دقت دنبال کنید تا با کمبودها و کاستی ها خدمات و کالای خود آشنا شوید و نسبت به اصلاح امور اقدام کنید.


انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار