کد خبر: ۶۱۷۷۸
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳
کسب مهارت های نوین فروش و بازاریابی نقش بسیار موثری در تقویت تولید ملی ، حمایت و عرضه کالای ایرانی دارد و برای تحقق شعار سال لازم است تا این مهم در عرصه های مربوطه استقرار یابد.
لزوم کسب  مهارت های نوین بازاریابی در حمایت ازکالای ایرانی

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از دبیرخانه مرکز مطالعاتی مدیریت دانش خاورمیانه ، مجید طلیمی ضمن اعلام مطلب فوق گفت : در شرایط رکود اقتصادی ، حمایت از کالای ایرانی و تقویت تولید ملی، مستلزم نهادینه کردن راهبرد های علمی مبنی بر مجموعه ای از اقدامات آموزشی است ، که در صورت عدم کسب علوم و مهارت های لازم در زمینه های فروش ، بازاریابی ، مشتری مداری و خدمات پس از فروش  امکان دستیابی به اهداف تدوین شده بصورت کامل وجود نخواهد داشت.
رییس مرکز مطالعاتی مدیریت دانش خاورمیانه اظهار داشت :  بازاریابی با ارایه تکنیک های تحقیق، تبلیغ، فروش و توزیع ، موجب فرایند جذب مشتریان و مراجعین بالقوه برای انتخاب کالاها و خدمات در مقایسه با سایر رقبا و کالای خارجی است. براین اساس ؛ مهارت ارتباط کلامی ( فن بیان ) ، غیر کلامی ( زبان بدن ) و اصول و فنون مذاکره برای فروش یکی از راهبرد های علمی و اثربخش است که موجب تقویت فرآیند فروش ، رونق کسب و کار و توسعه پایدار اقتصادی است. 
مجید طلیمی ادامه داد: بازاریابی بر بسیاری از فعالیت‌های روزمره زندگی ما تأثیرگذار است و نقش بسزایی را ایفا می‌کند. پیوند دنیای فعالیت‌های تولیدی و تجاری با مصرف‌کنندگان و بازارها، توسط اقدامات بازاریابی صورت می‌گیرد و عرضه و فروش محصولات و خدمات درنتیجه تأمین نیازها و خواسته‌های گوناگون مشتریان را موجب می‌شود. امروزه، یکی از مهم‌ترین مشکلات و چالش‌ها با توجه به جنبه‌های گوناگون جذب، ارتباط و حفظ مشتری است. افزایش ظرفیت تولید و مازاد کالاها به‌واسطه پیشرفت فناوری و بهبود سیستم‌ها و روش‌ها، نوع محصولات و تشدید رقابت، بالا رفتن سطح آگاهی مشتریان و بسیاری از عوامل دیگر نیز به این شکل دامن زده‌اند و جذب مشتری و مهم‌تر از آن حفظ و نگهداری وی را سرلوحه دغدغه‌های مدیران، صاحبان صنایع و عرضه کنندکان کالای ایرانی قرار داده‌اند.
رییس مرکز مطالعاتی مدیریت دانش خاورمیانه تاکید کرد: بازاریابی به‌عنوان فرآیندی مدیریتی- اجتماعی تعریف می‌شود که افراد و گروه‌های اجتماعی از طریق تولید و مبادله کالا به تأمین نیازها و خواسته‌های خود اقدام می‌کنند. این درحالیست که ؛  فروش یکی از مهم‌ترین مراتب عرضه کالا به شمار می‌رود و اگر در تشخیص نیازهای مشتری، تولید کالای مطلوب، قیمت‌گذاری ، عرضه ، فروش ، توزیع و تبلیغات علمی  پیشبردی حاصل شود،  دستیابی به عرضه و مصرف کالای ایرانی محقق خواهد شد.
مجید طلیمی خاطرنشان کرد: تدوین استراتژی علمی برای عرضه کالای ایرانی با بهره گیری از مهارت های نوین بازاریابی ، فروش ، خذمات پس از فروش و تبلیغات مستقیم و غیر مستقیم ، مهم ترین راهبرد برای حمایت از کالای ایرانی است.

نام:
ایمیل:
* نظر: