کد خبر: ۱۰۰۷۱۷
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲
معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از زائران و مسافران خواست اکیدا به مشهدمقدس سفر نکنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، ایرج حریرچی ظهر امروز که با هدف بررسی اقدامات مشهدمقدس در زمینه پیشگیری از کرونا به این شهر سفر کرده اظهار داشت: امکانات درمانی و بهداشتی مشهد در این ایام، برای خودشان است و وقتی تراکم مسافر و زائر ایجاد می‌شود بیماری کرونا گسترش بیشتری پیدا می‌کند و از ساکنان به مسافران و بالعکس انتقال می‌یابد.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد:  از مسافران و زائران درخواست داریم اکیدا به مشهد نیایند و مسافران ورودی نیز غربالگری می‌شوند و با علائم کوچکی هم داشته باشند باید قرنطینه شوند.

حریرچی تصریح کرد: سفر افراد در این شرایط مشکلات زیادی را ایجاد می‌کند و اگر تعداد زیادی به مشهد و خراسان رضوی بیایند قطعا امکانات پاسخگو نیستند.

وی در مورد هدف از سفر خود به مشهد نیز اظهار داشت: باید ببینیم با مقامات استانی و محلی چه باید کرد تا ورود افراد مازاد به استان خراسان رضوی و شهر مشهد جلوگیری شود تا تدابیری اتخاذ شود.

حریرچی عنوان کرد: غربالگری از عموم مردم نیز از طریق سامانه سلامت انجام می‌شود و مردم می‌توانند خوداظهاری کنند و از طریق شماره 4030 نیز تماس گرفته و غربالگری می‌کنیم و به مراکز بهداشتی و درمانی خودمان هدایت می‌کنیم. اکثر افراد و مبتلایان به کرونا در منزل قابل مراقبت هستند.

انتهای پیام/282/ ع

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار