کد خبر: ۱۰۰۷۷۶
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵
رئیس جمهور در مراسم افتتاح قطعات 2 و 3 آزاد راه شهید همت – کرج:
روحانی گفت: خسارت‌هایی که به دلیل شیوع کرونا متوجه برخی از کسب‌وکارهای مردم شده است، توسط دولت جبران خواهد شد.

دولت خسارت‌های کرونا به برخی کسب و کار‌ها را جبران خواهد کرد

رئیس جمهور در آیین افتتاح قطعات ٢ و ٣ آزادراه شهید همت ـ کرج با بیان این اینکه ادامه آزادراه همت با تلاش بسیاری از همراهان ما در دولت افتتاح شد،گفت: این آزادراه از پنج شنبه به صورت رسمی به روی مردم باز می‌شود.

روحانی افزود: از سه سال پیش تاکنون آقای نوبخت قول دادند که در نوروز این آزادراه افتتاح شود تا این که با اندکی تاخیر در آستانه سال ۹۹ افتتاح شد.

رئیس جمهور با بیان این که اعتبار هزینه شده در آزادراه‌های افتتاح شده بیش از ۹ هزار میلیارد تومان است،گفت: ارزش این آزادراه‌ها ۲۵ هزار میلیارد تومان تخمین زده شده و این به عنوان یک سرمایه در اختیار مردم است.

اوبا بیان اینکه  قیمت زمین‌های اطراف اتوبان ۱۰ برابر ارزش پیدا کرده است، افزود: نهادهای نظامی باید پول ارزش این زمین‌ها را بدهند.

روحانی با اشاره به شرایط پیش آمده در روزهایی پایانی سال ۹۸ گفت:  جسم ما به دلایل بهداشتی از اماکن متبرکه فاصله دارد اما روح ما از هر زمان دیگری نزدیکتر است.

او افزود: مردم همواره یار و یاور هم بوده اند این بار هم با یاری یکدیگر و تلاش دولت و مسئولان مانند همیشه از مشکلات عبور می کنیم.
 

رئیس جمهور اضافه کرد: امیدواریم پزشکان ما تلاش کنند تا هر چه زودتر از این مقطع سخت عبور کنیم.

روحانی ادامه داد: خسارت‌هایی که در سال ۹۸ به دلیل کرونا متوجه برخی از کسب و کار و مردم شده است در سال ۹۹ توسط دولت جبران خواهد شد.

پروژه ساخت آزاد راه همت – کرج که قطعه اول آن از منطقه 22 تهران تا گرمدره به طول 5 کیلومتر سال 1391 افتتاح شد، نزدیک به 7 هزار میلیارد ریال هزینه داشته است که 70 درصد آن سهم دولت و 30 درصد آن سهم سرمایه گذار است.

قطعه دوم این آزاد راه از گرمدره تا شهرک جهان نما و قطعه 3 از شهرک جهان نما تا ابتدای جاده چالوس را شامل می شود که طول این دو قطعه 9 هزار و 600 متر است.

ارزش امروز این پروژه 15 هزار میلیارد ریال برآورد می شود.

از مزایای این پروژه آزادراهی، کاهش استهلاک خودرو ، تصادفات ، مصرف سوخت و آلاینده ها و همچنین کاهش زمان سفر می باشد که سالانه یکهزار و 200 میلیارد ریال پیش بینی می شود.

مرحله بعدی این پروژه آزادراهی از ادامه قطعه سوم تا آزادراه کرج – قزوین از مسیر کنارگذر شمالی کرج خواهد بود که با احداث و تکمیل آن، ظرفیت تردد آزادراه همت – کرج صددرصدی خواهد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار