کد خبر: ۱۰۳۵۱۱
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۲:۴۹
گزارش/
افزایش اطلاعات عمومی از تجهیزات هواپیما‌ها و انواع و جدیدترین هواپیما‌های ساخته شده در دنیا، یکی از اخبار‌های جذاب برای مخاطبان است.
به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، شاید در طول عمرمان سوار بسیاری از هواپیماها نشویم اما شناختن آن ها علاوه بر اینکه نوعی سرگرمی و هیجان را در انسان ایجاد می کند، اطلاعات از نحوه حرکت و هزینه مسافرت با آن ها ما را به وجد می آورد.
 
یکی از این هواپیماها که در ایران نیز کاربرد بسیار زیادی دارد، ایرباس A۳۰۰ از هواپیما‌های پهن پیکرِ ایرباس فرانسه است که طی سال‌های ۱۹۷۲ تا ۲۰۰۷ میلادی ساخته می‌شد. هواپیماساز اروپایی طی این مدت ۵۶۱ فروند ایرباس A۳۰۰ به ایرلاین‌هایی از سراسر جهان تحویل داد و در حال حاضر ایرلاین‌هایی از امریکا، آلمان و ایران بیشترین استفاده را از این نوع ایرباس دارند.

هواپیمای ایرباس A۳۰۰ را بیشتر بشناسید + تصاویر

طول مدل B۴ هواپیما‌های A۳۰۰ که ایران‌ایر عمدتاً از آن استفاده می‌کند، ۵۳.۶۱ متر، ارتفاع آن ۱۶.۷۲ متر، فاصله‌ی نوک دو بالِ آن ۴۴.۸۳ متر و ظرفیتش نیز حداکثر ۲۶۶ مسافر است. متوسط سرعت این هواپیمای دوموتوره (موتور‌های توربوفن) حدود ۸۹۵ کیلومتر بر ساعت برآورد می‌شود. بُرد پرواز ایرباس A۳۰۰ نیز ۷۷۰۰ کیلومتر است.

ایرباس علاوه بر B۴ که پرواز‌های طولانی از ویژگی‌های اصلی‌اش است، مدل‌های B۱، B۲، C۴ و F۴ و سری A۳۰۰-۶۰۰ را نیز به بازار هواپیمایی جهان عرضه کرده که امکاناتی نظیر ترابری و تغییر کاربری از خصوصیات متمایزکننده‌ی آنهاست.

هواپیمای ایرباس A۳۰۰ را بیشتر بشناسید + تصاویر

 

هواپیمای ایرباس A۳۰۰ را بیشتر بشناسید + تصاویر

 

 

A300B4

A300-600R

ظرفیت :

حداکثر ۳۴۵ نفر

حداکثر ۳۴۵ نفر

طول بدنه :

۵۲.۷۹ متر

۵۳.۳۰ متر

طول بال :

 ۴۴.۸۴ متر

۴۴.۸۵ متر

بیشترین وزن برخاست :

۱۶۵۰۰۰ کیلوگرم

۱۷۱۷۰۰کیلوگرم

سرعت کروز :

۰.۷۸ ماخ

۰.۷۸ ماخ

حداکثر سرعت :

۰.۸۶ ماخ

۰.۸۲ ماخ

برد در حالت بیشترین بار :

۶۶۷۰ کیلومتر

۷۵۴۰ کیلومتر

تعداد خدمه :

۳ نفر

۲ نفر

هواپیمای ایرباس A۳۰۰ را بیشتر بشناسید + تصاویر

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار