کد خبر: ۱۰۵۱۵۱
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول هشدار داد:
دزفول- سرپرست فرمانداری ویژه دزفول گفت: اصناف مجاز به فعالیت در شهرستان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند در غیر این صورت محدودیت‌های بازار به حالت قبل برگردانده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، امید بن عباس پیش از ظهر امروز یکشنبه در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا شهرستان دزفول در سالن جلسات سپاه، اظهار کرد: آغاز فعالیت برخی اصناف در سطح کشور به دلیل مسائل اقتصادی و اجتماعی نباید این شائبه را در ذهن مردم ایجاد کند که مشکلات رفع شده است و هیچ خطری جامعه را تهدید نمی‌کند.

وی با بیان اینکه کماکان «قرنطینه خانگی» اصلی‌ترین سیاست برای مقابله با ویروس کرونا است، افزود: آمارها نشان می‌دهد که اکثر مبتلایان به کرونا زنان خانه‌دار و بازاریان هستند لذا مردم باید کرونا را بیش‌ازپیش جدی بگیرند و با رعایت دستورات و طرح «فاصله‌گذاری اجتماعی» و «فیزیکی» در مدیریت و کنترل این بیماری همکاری کنند.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول عنوان کرد: در روز ۱۳ بدر مردم رعایت کردند و در خانه‌ها ماندند که نتیجه این امر کاهش آمار مبتلایان در شهرستان طی چند روز اخیر بود اما در روز گذشته شاهد شلوغی سطح شهر و افزایش ترددها بودیم که قطعاً آثار منفی این شلوغی تا ۱۰ روز آینده نمایان خواهد شد.

بن عباس بر تداوم در خانه ماندن مردم تأکید کرد و گفت: شرایط به هیچ عنوان عادی نیست و طبق اعلام وزارت بهداشت ما همچنان در شرایط نامناسب قبلی هستیم ضمن اینکه اصناف کم‌خطر نیز با شروط و دستورالعمل‌های علمی و کارشناسی تعیین شده از سوی وزارت بهداشت اجازه فعالیت دارند بنابراین این پایداری ظاهری با یک اشتباه شکننده خواهد بود.

وی بر ممنوعیت برگزاری هرگونه تجمع از قبیل جشن عروسی، مراسم تشییع و ترحیم، نماز جماعت و سایر تجمعات تا اطلاع ثانوی تأکید کرد و یادآور شد: در ستاد مدیریت بیماری کرونا شهرستان تصمیم بر این شد که از خانواده‌هایی که در این ایام به دلیلی غیر از کرونا عزادار می‌شوند توسط نیروی انتظامی تعهد بر برگزاری نکردن مراسم گرفته شود و پاسگاه نزدیک به منزل افراد عزادار نیز به صورت جدی این افراد را رصد می‌کند و در صورت مشاهده برگزاری هرگونه مراسم علاوه بر متفرق کردن جمعیت با بانیان نیز برخورد قانونی می‌شود.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول ادامه داد: در یکی از مناطق روستایی شهرستان چند نفر به کرونا مبتلا شدند که با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد تمام این افراد ۱۰ روز قبل از مثبت شدن جواب آزمایش در یک مراسم عزای مشترک حضور داشته‌اند؛ لذا باید با جدیت هر چه بیشتر از برگزاری مراسم عزا و عروسی جلوگیری شود و مردم نیز هرگونه تجمع را از طریق مرکز ۱۱۰ گزارش کنند تا پیگیری و برخوردهای لازم انجام شود.

بن عباس خطاب به شهرداران تأکید کرد: بوستان‌ها، تفرجگاه‌ها و اماکن تفریحی شهرستان کماکان باید مسدود و تعطیل باشند و اجراییات شهرداری مانع حضور مردم در این اماکن شوند ضمن اینکه ممنوعیت فعالیت دست‌فروش‌ها، وانت‌بارها، روز بازار و شب بازارها همچنان به قوت خود باقی است.

وی اضافه کرد: فعالیت حمل‌ونقل عمومی نیز باید با جدیت کنترل شود و تاکسی‌ها در صندلی عقب فقط مجاز به سوار کردن دو مسافر هستند.

بن عباس با اشاره به گسترش بیماری در مناطق روستایی استان و شهرستان، بیان کرد: بخشداران حضور مؤثری در روستاها داشته باشند و از ظرفیت‌های اجتماعی در این مناطق برای آگاه‌سازی مردم استفاده کنند ضمن اینکه با توجه به آغاز فصل برداشت برخی محصولات کشاورزی همچون کلزا لازم است کنترل و بازرسی بیشتری از مناطق روستایی شهرستان صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه فعالیت مساجد و بقاع مذهبی تا اطلاع ثانوی ممنوع و تعطیل است، گفت: ۱۵ تا ۲۰ درصد مردم همچنان به رفتارهای پرخطر خود ادامه می‌دهند که لازم است برای کنترل بیماری رعایت کنند و از سویی ما باید تلاش کنیم بیش‌ازپیش از ظرفیت فضای مجازی و رسانه‌ها را به منظور آگاهی مردم استفاده کنیم‌.

*کنترل مبادی شهرستان تا پایان هفته جاری

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول در خصوص کنترل ورودی و خروجی‌های شهرستان گفت: تا پایان هفته جاری کنترل مبادی ورودی و خروجی شهرستان با همکاری نیروی انتظامی، ارتش و بسیج ادامه خواهد داشت و از ورود خودروهای دارای پلاک و سرنشین غیربومی به داخل شهرستان ممانعت خواهد شد.

بن عباس در ادامه تأکید کرد: اصناف کم‌خطری که مجاز به فعالیت شده‌اند باید قبل از آغاز فعالیت کد رهگیری را دریافت و دستورالعمل‌های ابلاغ شده را رعایت کنند؛ در غیر این صورت در بازرسی‌هایی که انجام خواهد شد تا زمان دریافت کد رهگیری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی تعطیل خواهند شد.

وی در خصوص کمبود نیرو برای بازرسی از اصناف، گفت: از ظرفیت بسیج اصناف، اتحادیه‌ها، نیروهای تعزیرات و نیروهای داوطلب ادارات برای بازرسی از اصناف استفاده شود و با اصنافی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، به شدت برخورد شود.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول خواستار همکاری اصناف با ستاد مدیریت بیماری کرونا شد و افزود: اگر اصناف از پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده تمکین نکنند و شاهد شلوغی بازار و بحرانی شدن شرایط شهرستان باشیم، به طور قطع متناسب با وضعیت سلامت شهرستان تصمیمات ویژه‌ای خواهیم گرفت و با کسب اجازه از استاندار، محدودیت‌ها را به حالت قبل بر می‌گردانیم و در حوزه بازار تصمیمات سخت‌تری را اعمال خواهیم کرد.

بن عباس عنوان کرد: این باور که همچنان وضعیت بحرانی است ابتدا باید در رفتار و اقدامات مدیران قابل‌لمس باشد تا مردم نیز جدی بگیرند و از انجام رفتارهای پرخطر پرهیز کنند.

وی در پایان گفت: با همدلی مسئولان و همراهی مردم باید به گونه‌ای پیش برویم که بیماری در این شهرستان کنترل شود و بتوانیم هرچه زودتر شاهد ریشه‌کن شدن ویروس کرونا باشیم‌.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار