کد خبر: ۱۰۷۵۹۸
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۳
در پی انتشار تصویر حضور برخی معتادان در جنوب شهر تهران مدیرکل زندان‌های تهران در این مورد توضیحاتی داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سید حشمت اله حیات الغیب مدیرکل زندان‌های تهران در خصوص تصاویر منتشره درباره حضور برخی معتادان در جنوب شهر تهران گفت: افراد آزاد شده اولا زندانی نبودند که بخواهند به مرخصی بیایند یا آزاد شوند، بلکه معتادان متجاهری هستند که از باب همکاری بر اساس تفاهم نامه سازمان زندان‌ها و شورای هماهنگی مواد مخدر به صورت موقت در اردوگاه فشافویه نگهداری می‌شدند و فشافویه محل نگهداری معتادان نیست.

وی افرود: سازمان زندان‌ها بر اساس قانون هیچ گونه وظایفی برای نگهداری معتادان متجاهر ندارد، بلکه از باب همکاری، نسبت به پذیرش و نگهداری معتادان متجاهر ماده ۱۶ در این اردوگاه به صورت موقت اقدام کرده بود.

مدیرکل زندان‌های استان تهران گفت: این افراد اواخر اسفند ماه و در پی اتمام دوره سه ماهه درمان و طبق قرار قبلی با هماهنگی و‌ تأیید تیم درمانگر آزاد می‌شوند و اینکه مطرح شده به دلیل کرونا و کمبود فضا، از اردوگاه آزاد شده‌اند، صحت ندارد.

لازم به ذکر است طبق ماده ۱۵ و ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر مسئول مستقیم نگهداری معتادان بر عهده ستاد مبارزه با مواد مخدر و نیروی انتظامی است و قوه قضاییه در این زمینه وظیفه‌ای بر عهده ندارد.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر: