کد خبر: ۱۰۸۰۴۰
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱
یادداشت/ مژده ورشوچی
شهدا، سعادتمندان و پاک بازانی هستند که در میدان جهاد فی سبیل الله از مرگ واهمه‌ای نداشته و نصرت حق و یاری دین خدا و جهاد با دشمنان خدا را فوز عظیم می‌دانند.

شهدا، سعادتمندان و پاک بازانی هستند که در میدان جهاد فی سبیل الله از مرگ واهمه ای ندارندگروه استان‌های دفاع‌پرس - مژده ورشوچی؛ با پیشنه تاریخی به بلندای تمدن ایرانی و اسلامی، از دیرباز و از هزاره‌های تو در توی تاریخ، همواره مهد تمدن و جولانگاه شیرمردان و شیرزنانی بوده که از دست یازیدن چپاولگران، به خاک ایران سرافراز، جلوگیری کرده‌اند.

جامعه گرانقدر کارگری که یکی از اقشار تأثیرگذار و غالب این سرزمین است در دوران دفاع مقدس و در دوران صلح نیز همواره چرخ حیات و ارتزاق مردم را به گردش در آورده است.

شهدا، سعادتمندان و پاک بازانی هستند که در میدان جهاد فی سبیل الله، از مرگ واهمه‌ای نداشته و نصرت حق و یاری دین خدا و جهاد با دشمنان خدا را، فوز عظیم می‌دانند.

اکنون که بازمانده این قافله سعادتمند هستیم در ارتباط با عظمت، جایگاه و مقام شهید، به وفور در متون مختلف آمده است، هر کس تنها نوشته‌ای از آن‌ها را برگیرد کافی است که در حد خود، نسبت به این موضوع عالم و آگاه گردد و با آن انس بگیرد.

قرآن کریم موضوع شهادت و جهاد در راه خدا را مورد بررسی قرار داده و می‌فرماید: «فضل الله المجاهدین على القاعدین اجرا عظیما خداوند مجاهدان را بر بازنشستگان به اجر و ثوابی بزرگ، برتری دانست».

طبیعی است آنانی که در راه خدا به جهاد برخاستند و شهید شدند و یا به پیروزی رسیدند، دارای اجر و مزد بسیار و برتری مضاعف هستند. همین طور قرآن می‌فرماید: «من المومنین رجال صدقوا...» یعنی برخی از مؤمنان بزرگمردانی هستند که به عهدی که با خدا بستند، کاملا وفا کردند». برخی به انتظار «فیض شهادت» مقاومت کردند و عهد خود را تغییر ندادند.

سالار شهیدان حسین ابن علی (ع) در روایتی اهمیت شهادت را چنینی تشریح می‌کنند: «جدم به من فرموده که تو درجه‌ای داری که جز با شهادت به آن درجه نائل نخواهی شد».

با نگاهی به آمار و ارقام متوجه می‌شویم که استمرار فعالیت تداوم حیات ۱۵۰۰ واحد و کارخانجات تولیدی، جز با دست‌های به بلندی کارگران عزیز، در خرم آباد میسر نخواهد شد. شهید سرافراز شفیع سپهوند اولین شهیدی بود که در دوم آبان ۱۳۵۷ در جریان مبارزه با رژیم پهلوی به شهادت رسید.

پس از انقلاب در دوران جنگ تحمیلی، شرکت‌ها و کارخانجاتی مانند پارسیلون، نفت، چرم و پوست، ماشین سازی با اعزام نیرو و ارسال کمک‌های مالی، مدد شایانی رساندند به تأمین سوخت و تغذیه رزمندگان و حتی استان‌های مرزی کشور که به دلیل شرایط جنگی، صنعت آن استان‌ها تعطیل شده بود. باید تولید ماشین آلات صنعتی مورد نیاز جبهه و استان‌های مرزی و اعزام ۲ هزار رزمنده از جامعه کارگری را به این خدمات ارزنده افزود.

امروزه جامعه کارگری خرم آباد با فعالیت ۷۰۰ کارگاه و ۴۴ هزار و ۷۰۰ کارگر تلاش بی‌وقفه نقش مهمی در چرخه حیات و آسایش مردم دارد.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار