کد خبر: ۱۱۵۶۵۲
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۹


با پرسه‌ای در فضای مجازی با موضوعات مختلفی روبه‌رو می‌شویم که مورد توجه کاربران قرار گرفته است. انتشار این مطالب به معنی تایید همه آنها از سوی کیهان نیست.
 راز ناخرسندی بزک‌کنندگان برجام
 از شکست تحریم‌ها
 محمد ایمانی با انتشار تصاویری از صفحات نخست روزنامه‌های چاپ سه‌شنبه 6 خردادماه نوشت: «از برجام چه می‌خواستند که از شکست تحریم شادمان نیستند؟!
1- کسانی که ادعا می‌کردند بنزین صادراتی ایران به خاطر برجام به ونزوئلا رسید، توضیح دهند چرا روزنامه‌های بزک‌کننده برجام، از موفقیت ایران خوشحال نشده و از پرداختن به این رویداد مهم در تیترهای اصلی خودداری کرده‌اند؟!
2- این نپرداختن را با پرداخت نشریات انقلابی مقایسه کنید که «شکستن حصار تحریم‌ها» را تیتر اول کردند. راز این استقبال و آن ناخرسندی چیست؟ چرا نشریاتی از تحقیر آمریکا و شکست تحریم ناشادند؟ مگر همین‌ها وعده لغو تحریم‌ها در ازای واگذاری امتیازات هنگفت را نمی‌دادند و وعده‌شان برعکس نشد؟
3- چرا در حالی که آمریکا عزادار ضرب شست ایران است، نشریات بزک کننده برجام هم ناخرسند به نظر می‌رسند؟ هدف آنها لغو تحریم‌ها بود یا پیشبرد اراده زورگویانه غرب؟ با هدف اول، فروش بنزین و دریافت پیشاپیش هزینه آن شادی‌بخش است. اما در صورت داشتن هدف دوم، عزادار شدن طبیعی است.»
 این همان ایران است!
 پوریا فاضل هم با انتشار این تصویر نوشت: «این همان ایران است که روزی لرد کرزن انگلیسی برای تحقیرش می‌نوشت: اگر در ایسلند مار پیدا می‌شود، در ایران هم دریانورد پیدا می‌شود. امروز فرزندان خمینی با پرچمش اقیانوس را شکافتند و تا بیخ گوش شقی‌ترین ابرقدرت عصر خود رفتند. خدا پهلوی و قاجار را لعنت کند، چقدر عقب نگه داشته بودند ملت را.»
 قصه گریس1
 وحید حاجی‌پور: «صادرات بنزین به ونزوئلا مدیون روزی است که ایران بدون دادن کوچک‌ترین تعهدی به انگلیس، نفتکش گریس1 را از جبل‌الطارق خارج و نفتش را در سوریه تخلیه کرد، بدون توجه به تهدیدهای آمریکا و غرب! معادلات تجارت دریایی ایران را گریس1 تغییر داد و ورق برگشت. این را فراموش نکنیم.»
 ونزوئلا خاطره موگرینی رو می‌شوره می‌بره
 محمد اکبرزاده: «تصاویر استقبال از کاروان ایران در ونزوئلا را ببینیم بلکه اون عکس‌های یادگاری با موگرینی و هواپیمای ایرباس رو بشوره ببره! با این توضیح که اینجا منفعت اقتصادی بردیم و عیار تحریم‌های آمریکا رو به دنیا نشون دادیم اما اونجا تقریبا هیچی گیرمون نیومد!»
 نتیجه اقتدار نظامی و برجام
 کاربر دیگری هم نوشت: «بنزین‌مان را به پشتوانه اقتدار و قدرت نظامی به آن سوی مرزها صادر کردیم و در قبالش پیشاپیش طلا گرفتیم! هسته‌ای‌مان را هم به پشتوانه مذاکره و سازش و برجام و امضای کَری بتون گرفتیم و پلمب کردیم و در قبالش هیچ نگرفتیم. تفاوت را احساس
کنید!»
 خون شهدا ضامن امنیت نفتکش‌های ایرانی
 محمد نصوحی: «یه زمانی آمریکایی‌ها کشتی بریجتون رو با اسکورت شدید نظامی و پوشش زنده CNN وارد خلیج فارس کردن تا ایرانی‌ها رو تحقیر کنن و قدرتشون رو به رخ ما بکشن ولی شهید نادر مهدوی و همراهان آرزوشونو با خاک یکسان کردن؛ به پاسداری شهداست که ۵ نفتکش ایرانی از بیخ گوش ابرقدرت دنیا به ونزوئلا می‌رسه.»
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار