کد خبر: ۱۱۵۹۰۸
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۵

دوچرخه در شماره‌ی ۹۹۳ خود، در هشت صفحه مطالب متنوعی را گنجانده است. در صفحه‌ی دو این شماره، «نفیسه مجیدی‌زاده»، در مقاله‌ای در این روزهای کرونایی، به بررسی وضعیت مدارس و برگزاری امتحان‌های پایان سال تحصیلی پرداخته. در صفحه‌ی سه، یادداشتی از «یاسمن رضائیان منتشر شده. او با نگاه به بخشی از آیه‌ی ۹ سوره‌ی زمر، به ما  و به‌خاطر حضورمان در جهان یا به تعبیر او «مدرسه‌ی آفرینش»، خوش‌آمد می‌گوید و از ما می‌خواهد تا چشم دلمان را باز کنیم و بخواهیم که از دانایان روزگار خودمان باشیم.

از قدیم، زنجان را با چاقوهایش می‌شناسند. حالا و از صفحه‌ی چهارم هفته‌نامه‌ی دوچرخه، می‌توانید با گزارشی از «اسدالله قربان‌زاده» همراه شوید که از فراز و فرودهای صنعت چاقوسازی یا به‌قول او، هنر چاقوسازی و ارتباطش با نوجوانان می‌گوید. «علی مولوی، مدیر هنری هفته‌نامه‌ی دوچرخه، در صفحه‌ی هنر، ما را با آثار شگفت‌انگیز «آدام هیلمن» آشنا می‌کند. گفت‌وگو با «حسن احمدی» نویسنده و پژوهشگر پر تلاش حوزه‌ی ادبیات کودک و نوجوان را هم «نیلوفر نیک‌بنیاد» برایمان ترتیب داده. البته نباید در صفحه‌ی جزیره، از شعر کوتاه و عاشقانه‌ی «سمانه فرجی» هم به این راحتی‌ها گذشت. بخش شیرین و خواندنی هفته‌نامه‌ی دوچرخه، صفحه‌ی چشمه‌ها است؛ صفحه‌ای که به همت «شیوا حریری»، آثار نوجوانان دوچرخه‌ای را پیش رویمان قرارداده است.

اگر اهل جهانگردی، آن هم در فضای مجازی هستید، نباید گزارش «نیلوفر شهسواریان» را که از موزه‌هایی در برزیل و اسپانیا تهیه کرده از دست دهید.

و در آخر، خبر خوب این‌که اگر نسخه‌ی چاپی این شماره از هفته‌نامه‌ی دوچرخه به دستتان نرسید، غصه نخورید. شما می‌توانید فایل پی‌دی‌اف آن را از این‌جا دانلود کنید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار