کد خبر: ۱۱۸۴۲۸
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴

روحانی: اگر مردم از ماسک استفاده نکنند، با مشکلات جدی مواجه می‌شویم/ ملت نگران افزایش تعداد بیماران نباشند/ بازگشایی‌ها از ابتدا مشروط بوده استرئیس جمهور گفت: امروز تعداد زیادی تست تشخیص کرونا در سراسر کشور انجام می‌شود و وقتی تست زیادی انجام شود شناسایی بیماران کرونا بیشتر می‌شود و این مسأله جای نگرانی برای مردم ندارد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در جلسه هیأت دولت با بیان اینکه دستگاه‌های نظارتی ما باید رفتارها را نظارت کنند، وزارت کشور، بهداشت و درمان، صنعت معدن تجارت، وزارت دادگستری و اصناف دقت خودشان را به عمل بیاورند، گفت: بازگشایی‌های کشور از آغاز مشروط بوده است و مردم به دستورالعمل‌ها توجه کنند، البته بخشی از افزایش بیماران کرونا که در هفته‌های اخیر می‌بینیم، مربوط به این می‌شود که تست‌های آزمایشگاهی افزایش یافته است، یعنی روزانه در سراسر کشور تست زیادی انجام می‌گیرد و به طور طبیعی شناسایی بیمار افزایش می یابد که جنبه منفی ندارد و مردم نگران نباشند.

وی افزود: وقتی بیمار زودتر تشخیص داده می‌شود، به مرحله بستری نمی‌رسد و با توصیه‌هایی که انجام می‌دهد، بیماران به صورت سرپایی معاینه خواهند شد. همچنان توان وزارت بهداشت بالاتر از فشار این ویروس است. به غیر از بخش تحول سلامت، کارهای دیگری نیز در حال انجام شدن است؛ برای یافتن درمان و واکسن این ویروس و همچنین برای تامین نیازمندی‌هایی که کشور از لحاظ بهداشت و درمان، دارد بخش‌های تولیدی ما به ویژه شرکت‌‌های دانش بنیان تلاش‌های خوبی انجام دادند و حتی در بعضی از بخش‌ها صادر کننده هستیم.

روحانی با بیان اینکه برخی از کشورهایی که با آنها در تماس تلفنی هستیم، امکانات بهداشتی و تجهیزات را از ما درخواست می‌کنند، ادامه داد: حمل و نقل شهری اهمیت فراوانی دارد، همه شهرداری‌ها به ویژه شهرداری تهران باید توجه زیادی در حوزه حمل و نقل انجام دهند. یکی از جاهایی که می‌تواند مشکل‌آفرین باشند، مترو و اتوبوس است، به طوریکه اگر در بعضی از ساعات مردم از وسایل حفاظتی مثل ماسک استفاده نکنند، با مشکلات جدی مواجه می‌شویم. تا به حال با یاری و وحدت مردم پیش رفتیم و از مردم می‌خواهیم که در این زمینه ما را یاری کنند.

وی افزود: امیدواریم با یاری مردم در چند استان باقیمانده نیز به مهار و کنترل بیماری برسیم، اما مراقبت همچنان باید تا ماه‌های آینده ادامه پیدا کند.

رئیس دولت تصریح کرد: از آموزش و پرورش می‌خواهم در ایام تابستان که دانش‌آموزان فراغت و فرصت دارند از امکاناتی که در فضای مجازی به وجود آمده هم برای تکمیل آموزش‌هایی که در سال گذشته داشته‌اند و هم برای پر کردن ساعت فراغت آنها و نیز برای خودمراقبتی و مهارت استفاده کند و آنها را در شرایط فعلی تقویت کنند. از این فرصت و فضای مجازی استفاده و بهره‌برداری صورت گیرد.

برچسب ها: ماسک
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار