کد خبر: ۱۱۹۰۰۴
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۲
با هدف کاهش چالشهای فعالان بورسی صورت گرفت
مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان از احراز هویت بیش از ۵۰۰ هزار نفر به صورت غیرحضوری در سامانه سجام خبر داد و گفت:‌ احراز هویت غیرحضوری با ارسال ویدئوی سلفی از سوی افراد و پردازش آن توسط هوش مصنوعی در کسری از ثانیه انجام می‌شود

احراز هویت غیرحضوری با اپلیکیشن سیگنال

مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان از احراز هویت بیش از ۵۰۰ هزار نفر به صورت غیرحضوری در سامانه سجام خبر داد و گفت:‌ احراز هویت غیرحضوری با ارسال ویدئوی سلفی از سوی افراد و پردازش آن توسط هوش مصنوعی در کسری از ثانیه انجام می‌شود و خوشبختانه با همت نخبگان داخلی به لحاظ فنی و نرم افزاری این بستر در کشور مهیا شده است.

علی رسولی زاده در نشست خبری سامانه احراز هویت غیرحضوری «سیگنال» اظهار داشت: فرآیند دیجیتال به عنوان جایگزینی مناسب برای فرآیند کاغذی در انجام کارها، سالهاست در کشورهای جهان در حال اجراست و امروز کرونا باعث شد ایران نیز از این فرآیند بهره ببرد و سامانه سجام یکی از این فرآیندها است که پیش‌گام ارائه خدمات به صورت غیرحضوری شد.

مدیرعامل شرکت پردازش اطلاعات مالی پارت با اشاره به اینکه در یک سال گذشته شاهد رشد متحیرکننده بازار سرمایه در کشور به عنوان یکی از سالم‌ترین و اصلی‌ترین بازارها برای سرمایه‌گذاری بوده‌ایم افزود:‌ راه ورود به بورس، ثبت نام در سامانه سجام و طی کردن مراحل لازم برای احراز هویت است .

رسولی زاده خاطرنشان کرد: هجوم مردم برای اخذ کد بورسی باعث شلوغی بیش از حد و صف‌های طولانی مقابل نهادهای متولی احراز هویت مانند کارگزاری‌ها و دفاتر پیشخوان شد، این موضوع همزمان با شیوع ویروس کرونا و گستردگی آن بود که به همین منظور بحث فاصله‌گذاری‌های اجتماعی مطرح شد.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان خاطرنشان کرد: براساس تصمیمات اتخاذ شده از سوی مسوولان مقرر شد تا برای نخستین بار در کشور و با همکاری سازمان بورس و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اقداماتی انجام شود تا مردم بتوانند به صورت غیرحضوری و بدون مراجعه فیزیکی، خدمات مربوط به احراز هریت را دریافت کنند.

رسولی زاده اعلام کرد: از جمله مراحل احراز هویت غیرحضوری دریافت عکس سلفی متقاضی و نیز ویدئویی است که به صورت زنده از خود ضبط می‌کند. در این ویدیو، متنی که برای او به صورت تصادفی نمایش داده شده است را می‌خواند و بدین ترتیب، هوش مصنوعی آن را مورد ارزیابی قرار می دهد تا زنده بودن فرد به اثبات برسد.  در انتها امضای فرد اخذ و هویت فرد به صورت الکترونیکی و بدون خروج از منزل انجام می‌شود. شرکت دانش بنیان پارت اولین شرکتی است که در این راستا پیشقدم شده و سامانه احراز هویت دیجیتالی را از طریق اپلیکیشن سیگنال انجام داده است.

وی در باسخ به اینکه چرا احراز هویت کاملا غیر حضوری نیست و در مرحله آخر برای دریافت کد بورسی باید به کارگزاری مراجعه نمود؟ گفت: این فرآیند با مصوبه سازمان بورس می تواند کاملا غیر حضوری شود. بستر فنی برای غیر حضوری شدن کامل این فرآیند و رفاه بیشتر هموطنان از سوی این شرکت کاملا مهیاست و تنها چیزی که باقی‌مانده است، مطالبه مردم و دستور مسئولان مربوطه است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار