کد خبر: ۱۱۹۵۱۹
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۰
پیروز حناچی
شهردار تهران، از اجرای طرح کاپ از سوی شهرداری برای ممانعت از ادامه فعالیت کودکان کار در قالب زباله‌گرد جهت حفظ سلامت آن‌ها خبر داد.

حمایت از کودکان زباله‌گرد با اجرای طرح کاپبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، آقای پیروز حناچی در تشریح جزییات اعلام ممنوعیت فعالیت کودکان زباله گرد که از سوی وی ابلاغ شده است، گفت: ما در کل برای ساماندهی کودکان کار فراخوان دادیم تا تمام دستگاه‌های دست‌اندرکار در این حوزه با شهرداری همکاری کنند.


شهردار تهران افزود: البته زباله گردی نوع آزاردهنده کار کردن کودکان است که هم ما در شهرداری و هم مردم نگران وضعیت سلامت کودکانی هستیم که در این زمینه بکار گرفته شده‌اند، ضمن اینکه بخشی از این مشکل به شیوه جمع‌آوری زباله توسط مردم و بخشی هم به نحوه فعالیت شهرداری برمی‌گردد، بنابراین در این راستا از طرح کاپ رونمایی کردیم.


آقای حناچی با اشاره به نحوه اجرای طرح کاپ در سطح شهر تهران، تصریح کرد: در پی اجرای این طرح نوع دیگری از نحوه برخورد برای جمع آوری زباله‌های شهر تهران رونمایی شده که در چهار منطقه از شهر اجرای آن به صورت پایلوت آغاز شده است و در آینده به سایر مناطق تهران هم تسری پیدا خواهد کرد.
شهردار تهران خاطر نشان کرد: با اجرای این طرح با همکاری مردم، تفکیک زباله‌ها از منازل به عنوان نقطه مبدا که حجم زیادی از زباله‌های داخل سطل‌های سطح شهر را به خود اختصاص می‌دهد، کاهش داده می‌شود و بالتبع آن زباله‌گردی هم کاهش پیدا خواهد کرد.


روز دوشنبه (۲۶ خرداد) از صورت وضعیت الکترونیکی و آغاز طرح کاپ شهرداری تهران و همچنین از اپلیکیشن جمع‌آوری پسماند خشک با حضور پیروز حناچی شهردار تهران، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای اسلامی شهر تهران و جمعی از مدیران در ساختمان شهرداری تهران رونمایی شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار