کد خبر: ۱۲۳۶۸۳
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷
گروه استان ها- مدیرکل ثبت احوال استان زنجان گفت: نرخ موالید در استان روند نزولی دارد که امیدواریم نرخ موالید طی سال جاری  روند صعودی داشته باشد.

سید علی شفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زنجان، ضمن اشاره به نرخ موالید و کاهش جمعیت استان زنجان اظهار داشت: درسه ماهه نخست امسال، 4 هزار و 44 واقعه ولادت در استان زنجان به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه تعداد پسران متولد شده در سه ماه نخست امسال برابر با دو هزار و 132 واقعه است گفت: در این مدت تولد یک هزار و  912 دختر نیز به ثبت رسیده که نسبت جنسی پسر به دختر بیشتر بوده است.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان بیان کرد: تعداد وفات جاری ثبت شده در سه ماهه نخست امسال یک هزار و 452 واقعه که به تفکیک جنسی تعداد مردان 829 نفر و تعداد زنان 623 نفر بوده است.

وی بیان کرد: استان زنجان در هر دو واقعه ولادت و وفات درسال 98 نسبت به میانگین کشوری در رتبه 15 قرار دارد.

وی به ازدواج و طلاق دراستان زنجان اشاره کرد و افزود: در هر دو این موارد رتبه استان زنجان در سال 98 نسبت به نرم کشوری درجایگاه خوبی قرار دارد که در ازدواج رتبه 12 و طلاق رتبه 22 را به خود اختصاص داده است.

مدیر کل ثبت احوال استان زنجان به کاهش رشد سالانه جمعیت استان زنجان اشاره کرد و گفت: براساس اطلاعات مرکز آمار نرخ رشد جمعیت استان روند کاهشی دارد که باید با برنامه‌ریزی دقیق مقابلکاهش جمعیت گرفته شود.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص افزایش جمعیت گفت: با توجه به فرمایشات صریح مقام معظم رهبری درخصوص افزایش جمعیت در کشور باید این امر فرهنگ سازی شود.

شفیعی در پایان به کارت  هوشمند ملی اشاره کرد و افزود: 84 هزار و 922 نفر از مردم استان زنجان یعنی حدود 85.6 درصد کارت هوشمند ملی دریافت کرده اند.

انتهای پیام/ش

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار