کد خبر: ۱۲۴۴۲۳
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۴
طی 4ماه صورت گرفت
بر اساس آمار کمیته خودرو وزارت صمت، از ابتدای سال تا 24 تیر امسال هزار و 40 میلیارد تومان از سهام خودروسازان به فروش رفته است.




طبق برنامه‌ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت، خودروسازان باید به صورت هفتگی گزارش فروش اموال مازاد خود را به این وزارتخانه ارائه کنند و در عین حال، منابع حاصل از این واگذاری‌ها نباید صرف هزینه‌های جاری شرکت‌های خودروساز شود.
به گزارش خبرگزاری فارس، بر اساس جدیدترین آمار ارائه شده در جلسه کمیته خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت، از ابتدای سال تا 24 تیر امسال هزار و 40 میلیارد تومان از سهام خودروسازان به فروش رفته است.
در این راستا مقرر شد خودروسازان به صورت هفتگی گزارش مربوط به فروش اموال مازاد و شرکت‌های وابسته خود را به سرپرست وزارت صنعت ارائه کنند. همچنین قرار شد همه شرکت‌های تو در توی خودروسازان واگذار شود.
بر اساس جدیدترین تصمیم مسئولان وزارت صنعت، خودروسازان مکلف شدند نقشه راه و سازوکار واگذاری اموال مازاد خود را تدوین کنند.
طبق تکلیفی که به تازگی از سوی وزارت صنعت برای مدیران خودروساز تعیین شده است، منابع حاصل از فروش اموال مازاد و املاک خودروسازان باید در پروژه‌های جدید مجموعه‌های خودروساز سرمایه‌گذاری شود و نباید صرف هزینه‌های جاری آنها شود.
گفتنی است ماجرای فروش اموال مازاد خودروسازان از سال گذشته پس از مصوبه  شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا برای واگذاری سهام خودروسازان و در زمان حضور رضا رحمانی در سمت وزیر سمت کلید خورد.
وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت حدود یک سال قبل اعلام کرد، خودروسازان برای افزایش تولید نیاز به جذب نقدینگی دارند و از همین‌رو بنا شده بخشی از این نیاز، از طریق فروش اموال مازاد تامین شود. به گفته رحمانی، هر کدام از دو خودروساز بزرگ کشور باید هزار میلیارد تومان نقدینگی از محل فروش اموال مازاد خود جذب کنند.
با آغاز واگذاری‌ها، به نظر می‌رسید اموالی که خودروسازان به فروش گذاشتند، بیشتر شامل ضایعات و اقلام می‌شود، اما ظاهرا در ادامه، اموال و دارایی‌های دیگری را هم به آن افزودند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار