کد خبر: ۱۲۶۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۸
علیرغم قدرت نمایی شیائومی و هواووی در چین ، عرضه گوشی هوشمند آیفون 6 باعث شده اپل بتواند روزهای خوش گذشته را زنده کند و بخش مهمی از بازار موبایل را به خود اختصاص دهد.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از فارس به نقل از سی نت، بررسی ها نشان می دهد در سه ماهه منتهی به فوریه اپل به برترین فروشنده گوشی‌های هوشمند در نواحی شهری چین مبدل شده و از رقیب محلی و نوظهور خود Xiaomi  جلو افتاده است.
 
پژوهش‌های موسسه تحقیقاتی Kantar Worldpanel ComTech حاکیست آیفون 6 توانسته 10.2 درصد از این بازار را از آن خود کند که نسبت به رقم 9.5 درصدی سه ماه قبل از آن رشد نشان می‌دهد. رتبه دوم نیز مربوط به گوشی RedMi Note شرکت شیائومی است و آیفون 6 پلاس نیز در جایگاه سوم قرار دارد.
 
به طور کلی سهم اپل در بازار تلفن همراه چین به 27.6 درصد می‌رسد. چین با 520 میلیون کاربر بزرگترین بازار گوشی‌های هوشمند جهان محسوب شده و غول های دنیای فناوری برای تسلط بر این بازار به شدت با هم در حال رقابت هستند. با عرضه آیفون 6 و 6 پلاس اپل فعلا در کشورهای فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا و انگلیس هم روزهای خوبی را پشت سر می گذارد.
 
در سه ماهه منتهی به فوریه سهم اپل از بازار گوشی های هوشمند این کشورها هم با افزایش 2.9 درصدی مواجه بوده است. در مقابل سهم گوشی های آندرویدی تقریبا به همین میزان سقوط کرده است. البته آندروید گوگل کماکان پلاتفورم برتر دنیای تلفن همراه است و 67.6 درصد از این بازار را به خود اختصاص داده، این در حالی است که سهم iOS اپل تنها 20.9 درصد است.
برچسب ها: اپل ، چین ، تلفن همراه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار