کد خبر: ۱۲۷۲۶۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۹

به گزارش شفاف، علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا کلانشهر تهران اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۵۵۹ بیمار جدید در تهران بستری شدند که ۱۰۹ نفر آنان در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند. ۷/۹ درصد مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی، نیاز به بستری و ۱۷/۸ درصد نیاز به بستری در بخش مراقبت‌های ویژه داشتند.

زالی ادامه داد: تهران کماکان در وضعیت هشدار و قرمز به سر می‌برد؛ در مجموع با کاهش ۴/۵ درصدی مراجعین سرپایی و کاهش تقریباً ۶/۵ درصدی در حوزه بستری بیماران جدید در استان تهران روبرو بوده‌ایم.

او تصریح کرد: در ترخیص شاهد افزایش ۱۰ درصدی در هفته گذشته بودیم؛ این موضوع کاملاً شکننده است. اگر بخواهیم به ثبات آماری برسیم باید بین ۲ الی ۳ هفته زمان برای بررسی آن داده شود.

زالی بیان کرد: شیب کاهش آمار در تهران نسبت به هفته قبل نسبتاً ملایم است. در طول ۱۰ روز گذشته، استفاده منظم از ماسک، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به صورت چشمگیری رو به افزایش است. همچنین محدودیت‌های همچنان تا ۲۴ مرداد ماه تمدید می‌شود.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا کلانشهر تهران گفت: تردد‌های بین شهری که در ایام پایانی هفته گذشته اتفاق افتاد، این نگرانی را ایجاد کرده است که بار جدیدی از بیماری تحمیل شود؛ تأثیرات این سفر‌ها ۲ الی ۳ هفته دیگر به وضوح مشخص می‌شود.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار