کد خبر: ۱۲۷۹۶۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹
گروه استان‌ها- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه عزاداری ماه محرم جزو فرهنگ لاینفک ایرانی‌ها است گفت: تقابلی بین جریانی مذهبی و حوزه بهداشت درباره برگزاری مراسم عزاداری محرم وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان،حجت‌الاسلام علی شکریبعدازظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی تبیین و دستورالعمل ضوابط برگزاری عزاداری ایام محرم و صفر که در استانداری سمنان و با حضور اصحاب رسانه برگزار شد اظهار داشت: اقامه عزای برای سید و سالار شهیدان جزو فرهنگ لاینفک ایرانی‌ها بوده و قرن‌هاست که این عزاداری با حضور با شکوه مردم برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه حفظ جان و سلامت مردم اصل بوده و وجوب شرعی و ضرورت عقلی دارد افزود: این مهم در عین برگزاری عزاداری‌ها در اولویت قرار دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به نقش بسیار مهم رسانه‌ها در روشنگری و اطلاع‌رسانی افکار عمومی گفت: در ادوار مختلف همواره رسانه‌ها نقش مهمی در جریان سازی افکار عمومی داشته و انتظار می‌رود این جریان سازی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حین برگزاری عزاداری‌ها در دستور کار نیروی رسانه‌ای باشد.

حجت‌الاسلام شکریبا تأکید بر اینکه هیچ تقابلی بین اصل عزاداری و حفظ جان مردم وجود ندارد از خبرنگاران خواست تا با ارائه محتواهای رسانه‌ای از دوگانه‌انگاری ناصواب و کاذب جلوگیری کنند.

وی خاطرنشان کرد: هم جریان‌ها مذهبی و هم حوزه بهداشت و درمان به‌صورت متفق‌القول موافق برگزاری عزاداری‌ها بر طبق شرایط و رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند و بر این اساس کارگروه مراسم عزاداری تشکیل‌شده و مصوباتی نیز داشته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان افزود: برگزاری مراسم‌ها عزاداری در فضای باز، زدن ماسک و همچنین رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برخی از ضوابط برگزاری مراسم‌های عزاداری ماه محرم است.

امسال دسته روی عزاداران ممنوع است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه امسال دسته روی عزاداران ممنوع است افزود: پذیرایی و همچنین طبخ و توزیع غذا در بین عزاداران نیز ممنوع که باید این مهم در دستور کار هیئات مذهبی استان باشد.

حجت‌الاسلام شکری اضافه کرد: امسال همچنین هیچ موکب عزاداری در استان بر پا نمی‌شود.

انتهای پیام/363/ ع

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار