کد خبر: ۱۲۸۰۴۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۳

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ رضا همتی‌زاده یکشنبه ۲۶ مرداد اظهار کرد: طبیعت کوهستانی استان ایلام به‌ویژه در شهرستان‌های شمالی زمینه را برای بروز سوانح رانندگی افزایش داده، ولی در سال‌های اخیر تلاش شده با بهسازی راه‌های ارتباطی و حذف نقاط حادثه‌خیز امنیت تردد در این جاده‌ها ارتقا یابد.

وی افزود: ایمن‌سازی و اصلاح هندسی نقاط حادثه‌خیز تقاطع کارزان، صالح‌آباد، امامزاده سید حسن (ع) و تقاطع شرکت آذر مهران طی یک سال اخیر در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس پلیس راه ایلام با اشاره به اینکه پل‌های مسیر آبدانان-مورموری تعریض و در مسیرهای بدره به دره‌شهر و دره‌شهر به پل‌دختر نیز جاده تعریض شده است یادآور شد: تعریض مسیر ایلام به اسلام‌آباد در محدوده روستای ساکیان نیز اجرا شده است.

سرهنگ همتی‌زاده از ایمن‌سازی حدود ۹۰ کیلومتر از جاده‌های ارتباطی این استان خبر داد و تاکید کرد: با اجرای ۲۵۰ کیلومتر عملیات روکش آسفالت در شهرستان‌های مختلف ضمن ارتقای کیفیت رانندگی خطر بروز برخی سوانح نیز کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به اجرای ۳ کیلومتر گاردریل و حفاظ فلزی در محدوده پل‌های استان گفت: نقش حفاظ‌های جاده‌ای به‌ویژه در مناطق کوهستانی برای جلوگیری از سقوط وسایل نقلیه به دره‌ها هنگام بروز حوادث رانندگی بسیار تعیین‌کننده است.

رئیس پلیس راه ایلام اضافه کرد: ۲۷۰۰ تابلو علائم راهنمایی نیز از ابتدای سال جاری تاکنون در جاده‌های ارتباطی استان نصب شده است.

همتی‌زاده تمرکز پلیس را بر محورهای حادثه‌خیز و جلوگیری از بروز تخلف‌های حادثه‌ساز عنوان کرد و گفت: ۳۲ تیم گشتی محسوس و نامحسوس در طرح تابستانه پلیس راه مشغول نظارت بر نحوه تردد در جاده‌های ارتباطی این استان هستند.

وی یادآور شد: سامانه پیامکی ۱۱۰۱۲۰ نیز برای نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی ایجاد شده و شهروندان می‌توانند هر گونه تخلفی را از این طریق اطلاع‌رسانی کنند تا با خاطیان برخورد قانونی شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار