کد خبر: ۱۲۸۱۵۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲
سیاست دولت معطوف به همه بازنشستگان است و متناسب سازی حقوق بازنشستگان نیز یقینا اجرای یک عدالت بیمه ای است که امیدواریم برای بازنشستگان کشوری نیز به زودی محقق شود .

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این مطلب در آیین بزرگداشت 25 ذی الحجه روز «خانواده و تکریم بازنشستگان» که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی یک سازمان خدوم و خدمتگزار به همه اقشار جامعه است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مراسم که مدیرعامل، هیات مدیره معاونین، مدیران و منتخبین بازنشسته سازمان تامین اجتماعی مشارکت داشتند گفت: از ابتدای فعالیت این دولت یکی از تاکیدات اساسی رئیس محترم جمهوری توجه به همه مردم ایران خصوصا افراد با درآمد های ثابت از جمله بازنشستگان بوده است .
وی افزود: در نگاه رهبر معظم انقلاب نیز بازنشستگان، عصاره فضایل و تجارب ملت ایران هستند و توجه به آنان «عین وفا » است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به قوانین موجود در خصوص بازنشستگان گفت: سازمان تامین اجتماعی متناسب با همین قوانین می تواند برای حل مشکلات بازنشستگان اقدام کند.
شریعتمداری همچنین پیگیری مطالبات صنفی از سوی کارگران، بازنشستگان و سایر گروه ها را یک حق قانونی برشمرد و گفت : همه همکاران در وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی مکلف هستند با مجموعه کارگران، تعاونگران، بازنشستگان و مخاطبان این وزارتخانه صمیمانه و از سر کرامت رفتار کنند.
وی افزود : وظیفه ما صیانت از اموال و دارایی های ذی نفعان این مجموعه و ارائه خدمات به آنان است.
وزیرتعاون،کار و رفاه اجتماعی در خصوص مجموعه اقدامات انجام شده برای بازنشستگان هم گفت : متناسب سازی حقوق، افزایش نزدیک به 11 برابری پرداخت تسهیلات قرض الحسنه، خرید متناسب تر برای بازنشستگان و تلاش برای ارتقای بیمه تکمیلی، از جمله این اقدامات است.
وی افزود : سازمان تامین اجتماعی با صدور بخشنامه های مربوط به رونق تولید در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری توانست گام های ارزشمندی بردارد. در حوزه الکترونیکی کردن فعالیت ها هم کارهای بسیار خوبی انجام شده اما نیاز به تداوم و گسترده تر شدن دارد.
شریعتمداری افزود : کاهش هزینه ها و مراجعات حضوری به این سازمان به میزان 75 درصد ( 97 میلیون مراجعه) بسیار امید بخش است.
وی گفت : در زمینه سه جانبه گرایی هم حتما از رییس کانون عالی بازنشستگان دعوت می شود تا در جلسات هیات امنای صندوق های بازنشستگی حضور داشته باشند. همچنین کمیته ای نیز علاوه بر کمیته های 4 گانه برای پیگیری امور بازنشستگان در هیات امنای تامین اجتماعی تشکیل خواهد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: