کد خبر: ۱۲۸۶۱۶
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳
خراسان شمالی در هفته‌ای که گذشت؛
بجنورد- هفته گذشته در خراسان شمالی به نحوی به پایان رسید که اکثریت اخبار و رویدادها تحت تأثیر فرا رسیدن ماه محرم بود. جلسات مسئولان استان، فضای مجازی و محوریت سخنرانی‌ها به محرم اختصاص یافت.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها، هفته گذشته در خراسان شمالی به نحوی به پایان رسید که اکثریت اخبار و رویدادها تحت تأثیر فرا رسیدن ماه محرم بود. جلسات مسئولان استان، فضای مجازی و محوریت سخنرانی‌ها به محرم اختصاص یافته بود.

همه به دنبال این بودند که شرایط ویژه‌ای را برای برگزاری مراسم محرم فراهم کنند و از این رو سعی می‌شد تصمیمات درستی اتخاذ شود. هرچند در این بین کاربران فضای مجازی نیز به عملکرد و برخی تصمیم‌ها معترض بودند اما به هر حال تمام انتقادات و تصمیمات منجر به این شد مراسم دهه اول محرم در بیش از ۸۰۰ نقطه سرباز استان آغاز شود.

«این خانه عزادار حسین است» یکی از برنامه‌هایی بود که در خراسان شمالی آغاز شد. بر این اساس هر منزل دیوار و درب منزل خود را سیاه پوش می‌کند تا بگوید کرونا باعث نمی‌شود عزاداری را فراموش کنیم.

بجنورد سیاه پوش شد / این خانه عزادار حسین است

همه همدل هستند. عشق امام حسین (ع) نه ایرانی و خارجی می‌شناسد و نه شیعه و سنی؛ از این رو علمای اهل سنت نیز خود را عزادار سید و سالار شهیدان می‌دانند. علمای اهل سنت خراسان شمالی ارادت خود را به اهل بیت اعلام کردند.

امام حسین (ع) اسلام ناب را زنده کرد / اهل بیت عامل وحدت شیعه و سنی

سفر معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور دیگر برنامه مهم هفته گذشته در خراسان شمالی بود. در این سفر نخستین مرکز جامع تشخیصی، توان بخشی و آموزشی کشور در خراسان شمالی افتتاح شد و با اعلام معاون وزیر طی هفته آینده با اعتبار یک میلیارد تومان این مرکز تجهیز می‌شود.

نخستین مرکز جامع توان‌بخشی کشور در خراسان شمالی افتتاح شد

سید جواد حسینی همچنین در جمع مسئولان آموزش و پرورش استان حضور یافت و برنامه‌های این مجموعه برای خراسان شمالی را تشریح کرد.

کمبود ۲۱۰ مدرسه استثنایی برای رسیدن به حداقل استانداردها

در هفته گذشته خبرهای جدیدی پیرامون وضعیت دانشگاه کوثر بجنورد نیز منتشر شد. خبرگزاری مهر که از ابتدای آغاز زمزمه‌هایی مبنی بر ادغام دانشگاه کوثر با دانشگاه بجنورد موضوع را بررسی مورد پیگیری قرار داده بود، با انجام گفتگوهایی مسائل جدیدی را پرده برداشت. طبق آخرین پیگیری‌ها بناست تمام مسائل دانشگاه کوثر طی هفته آتی با حضور نمایندگان وزارت علوم در بجنورد بررسی و اعلام نظر شود.

ابعاد جدید وضعیت دانشگاه کوثر بجنورد / تعیین تکلیف طی ۲ هفته آینده

یکی از اخبار مهم و قابل توجه خراسان شمالی در هفته گذشته پیرامون بیمارستان امام رضا بجنورد بود. طی اخبار منتشر شده تصمیم‌های عجیبی برای تخریب این بیمارستان که بخش قابل توجهی از مردم حاشیه شهر بجنورد را تحت حمایت دارد، گرفته شده است. از سوی دیگر به جای این بیمارستان یک مکان گردشگری ساخته خواهد شد. خبرنگار مهر این موضوع را به صورت دقیق بررسی و آن را پردازش کرد.

تبدیل بیمارستان به مرکز گردشگری/ سرنوشت مبهم بیمارستان امام رضا

به این ترتیب بناست طبق طرحی، بیمارستان امام رضا (ع) بجنورد تخلیه و تخریب شده و به مجموعه تاریخی مفخم اهدا شود. این مسئله با حضور یک مؤسسه مالی به عنوان سرمایه گذار اتفاق خواهد افتاد و در نهایت، فضای این بیمارستان به حوزه گردشگری اختصاص می‌یابد.

تبدیل بیمارستان به مرکز گردشگری / سرنوشت مبهم بیمارستان امام رضا

هرچند موج دوم کرونا در خراسان شمالی رو به افول است اما رفتارهای پرخطری همچنان در این استان مشاهده می‌شود. برگزاری عروسی، شلوغی دفاتر پیشخوان دولت و عدم رعایت مسائل بهداشتی در بانک‌ها از جمله مواردی است که می‌تواند در آینده نزدیک خراسان شمالی را بار دیگر با شیوع گسترده کرونا مواجه کند.

بی‌توجهی مردم و مسئولان خراسان شمالی به کرونا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار