کد خبر: ۱۲۹۰۳۳
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰
گروه استان‌ها- رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان کرمانشاه گفت: رویکرد دانشگاه علمی کاربردی در استان کرمانشاه برای امسال برگزاری هفت استارتاپ در مراکز است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، مزدک رادملکشاهی در نشست خبری ظهر امروز که در دانشگاه علمی کاربردی استان برگزار شد با اشاره به اینکه پذیرش دانشجوی ورودی مهر 1399 در این دانشگاه از تاریخ‌های 4 شهریور برای دوره‌های کاردانی و 11 شهریوربرای دوره‌های کارشناسی آغاز می‌شود اظهار داشت: پذیرش مهر 99 این دانشگاه در 96 رشته محل و در 8 مرکز آموزش علمی‌کاربردی جهاددانشگاهی، امام رضا(ع)، سازمان مدیریت صنعتی، سازمان همیاری شهرداری‌ها، نیروی انتظامی، جمعیت هلال احمر، اسلام آباد غرب(خضراء) و روانسر انجام می‌شود.

وی 15 رشته محل به دوره‌های کاردانی و کارشناسی مراکز علمی کاربردی کرمانشاه اضافه شد افزود: در پذیرش مهر 99، مجموع دورهای کاردانی مراکز آموزش علمی کاربردی استان 63 رشته محل و مجموع دوره‌های کارشناسی مراکز علمی‌کاربردی استان 39 رشته محل است.

رادملکشاهی عنوان کرد: دوره‌های کاردانی امور فرهنگی، دوخت و تکنولوژی لباس و عکاسی خبری در مرکز جهاددانشگاهی، دوره‌های کاردانی تربیت بدنی، مربیگری کوهنوردی، بازرگانی، انبارداری و کاردانی مشارکت‌های مردمی در مرکز جمعیت هلال احمر از رشته‌ محل‌های جدید است.

وی افزود: دوره‌های کاردانی روابط عمومی، کاردانی گردشگری و کارشناسی مدیریت دفتری در مرکز سازمان همیاری شهرداری‌ها، دوره‌‌های کاردانی موسیقی، نوازندگی، باغبانی، گلخانه‌ای، باغبانی، گیاهان دارویی و کاردانی گیاه پزشکی در مرکز امام رضا(ع)، دوره‌های کاردانی بازرگانی، امور گمرکی و کارشناسی مدیریت کسب و کار اینترنتی در مرکز سازمان مدیریت صنعتی، رشته محل‌های جدید در پذیرش مهر99 مراکز آموزش علمی کاربردی استان کرمانشاه هستند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان کرمانشاه بیان کرد:در این راستا هم‌اکنون 8 مرکز آموزش علمی کاربردی استان در 3 شهرستان کرمانشاه، اسلام‌آبادغرب و روانسر علاوه بر ارائه آموزش‌های بلندمدت مقطع‌دار در دو مقطع کاردانی و کارشناسی، مجری دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت در قالب «تک درس» و «تک پودمان» هستند و مرکز هلال‌احمر نیز در رشته کار در ارتفاع و فضای معلق، پانسمان، نسخه‌خوانی دوره‌های کوتاه مدت برگزار می‌کند.

وی گفت: آموزش‌های کوتاه مدت این دانشگاه با هدف ارتقای سطح مهارتی دانشجویان و دانش‌آموختگان همه دانشگاه‌های استان و همچنین کارکنان، کارگران و مدیران واحدهای فعال در بخش‌های صنعت، خدمات، فرهنگ و هنر و کشاورزی انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان کرمانشاه بیان کرد: مراکز استان دارای 6220 صندلی خالی برای پذیرش دانشجویان مهرماه است.

رادملکشاهی با اشاره به اینکه دانشگاه علمی کاربردی به عنوان یکی از دانشگاه‌های کارآفرین به عنوان دانشگاه نسل سوم معرفی شده است گفت: در این دانشگاه‌ها دوره‌ها بر اساس شغل‌های بازار تعریف شده است تا دانشجویان بعد از فارغ‌التحصیلی به اشتغال‌زایی دست یابند.

وی با بیان اینکه 11 مرکز علمی کاربردی دولتی استان بنابر مصوبه شورای عالی تعطیل شده است و ما به به دنبال تأسیس مراکز علمی کاربردی خصوصی در سراسر استان هستیم بیان کرد: از تمامی مراکز تولیدی، پالایشگاه‌ها و کارخانجات تقاضا داریم تا به مراکز ما کمک کنند و ما بتوانیم با شرکت‌های دانش‌بنیان همکاری کنیم.

راد ملکشاهی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا کلاس‌های دانشگاه علمی کاربردی همانند ترم گذشته از طریق دو سامانه به صورت برخط و مجازی برگزاری می‌شود.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان کرمانشاه بیان کرد: مرکز دانشگاهی در استان کرمانشاه در سطح‌بندی مراکز دانشگاهی کشور رتبه برتر را کسب کرد و مراکز علمی کاربردی استان جزو 10 مرکز برتر انتخاب شده است و 4 مرکز استان از جمله دانشگاه جهاد دانشگاهی، دانشگاه علمی کاربردی نیروی انتظامی، دانشگاه مدیریت صنعتی، مرکز علمی کاربردی امام رضا علیه‌السلام در سطح دو و 4 مرکز دیگر استان در سطح سه این رتبه‌بندی قرار دارد.

وی از برگزاری جشنواره مجازی فرهنگی هنری ایثار ویژه دانشجویان جامع علمی‌کاربردی خبر داد و اظهار کرد: این جشنواره از یکم شهریور ماه آغاز شده و دانشجویان متقاضی از مراکز آموزش علمی‌کاربردی استان‌های کرمانشاه، لرستان، کردستان و ایلام می‌توانند آثار خود را تا تاریخ 20 شهریور 99 به دبیرخانه جشنواره به نشانی، کرمانشاه، چهار راه بسیج(میدان ارشاد سابق) کوی شهید ابکایی، جنب بانک صادرات، دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمانشاه ارسال کنند.

راد ملکشاهی آیین اختتامیه این جشنواره، مهر ماه سال جاری همزمان با هفته دفاع مقدس به صورت مجازی برگزار خواهد شد افزود: جشنواره مجازی فرهنگی هنری ایثار در بخش‌های ادبی شامل شعر و داستان کوتاه، هنری شامل نمایشنامه نویسی، فیلم‌ نامه نویسی و گرافیک، با موضوعات دفاع مقدس، مدافعان حرم و مدافعان سلامت برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مراکز نوآوری در دانشگاه‌های علمی کاربردی برگزاری استارتاپ‌های اپلیکیشن و موبایل در 16 شهریورماه، رویداد شتاب گردشگری تیمور روانسر در 18 شهریورماه، رویداد امدادونجات جاده‌ای در تاریخ 23 شهریورماه، رویداد شتاب محور کسب و کارهای بیمه در 21 آبان‌ماه، رویداد سبز مرکز همیاری شهرداری در روز 18 شهریورماه در دستور کار دانشکاه علمی کاربردی استان قرار دارد و از ایده‌های برتر در مراکز رشد پارک علم و فناوری حمایت به عمل می‌آید و این رویدادها به صورت مجازی و اینترنتی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/833/ی

برچسب ها: رویدادها
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار