کد خبر: ۱۲۹۰۴۱
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰
گروه استان‌ها- مسئول سازمان فضای مجازی سراج گیلان گفت: دوره‌‌های آموزشی در بخش‌های مختلف و دوره خبرنگاری شامل شبکه‌های اجتماعی توسط این سازمان برگزار می‌شود.

سجاد بازرگان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، با بیان اینکه سازمان فضای مجازی سراج گیلان دوره‌های مختلفی را در استان برگزار می‌کند اظهار داشت: برگزاری دوره‌ توانمندسازی فعالان شبکه اجتماعی اینستاگرام با سر فصل‌های مختلف و دوره‌ خبرنگاری شامل شبکه‌های اجتماعی و بحران و نظایر آن از جمله این دوره‌ها محسوب می‌شود.

مسئول سازمان فضای مجازی سراج استان گیلان در تشریح برگزاری دوره‌ توانمند‌سازی فعالان شبکه اجتماعی اینستاگرام افزود: اینستاگرام و قواعد حضور در آن، نویسندگی مؤثر در اینستاگرام، کپشن و یادداشت نویسی در اینستاگرام، امنیت کاربری، تکنیک‌های اقناع در اینستاگرام، عکاسی و فیلمبرداری با موبایل از جمله سرفصل‌های این دوره است.

بازرگان با بیان اینکه زمینه برگزاری دوره‌ مدیریت حرفه‌ای شبکه‌های اجتماعی با سر فصل‌های تدوین، سناریو نویسی، تولید محتوا، اصول حرفه‌ای مدیریت پیج و کانال نیز در گیلان فراهم شده است عنوان کرد: در ماه‌های گذشته از ابتدای سال تاکنون با وجود مشکلات بیماری کرونا مجموعه دوره‌ توانمندسازی مجازی و غیر حضوری در گیلان برگزار شد.

مسئول سازمان فضای مجازی سراج گیلان فتوشاپ، نویسندگی خلاق، انیمیشن‌سازی، Ui,UX B4A و مدل‌سازی را از جمله این دوره‌ها خواند و تصریح کرد: دوره توانمندسازی حضوری و مجازی در حرفه خبرنگاری، چند دورهمی مجازی فعالیت اثربخش با موضوعات مختلف در شبکه‌های اجتماعی و برنامه‌سازی و تولید اپ توسط موتور یونیتی نیز در گیلان برگزار شد.

بازرگان با بیان اینکه سازمان فضای مجازی سراج یک آموزشگاه مهارت‌های رسانه محسوب نمی‌شود خاطرنشان کرد: سرفصل‌های آموزش در تمام معاونت‌ها بر اساس خلاءها و ضروریات روز و برای تأمین بخشی از نیاز‌های مجموعه‌های فرهنگی و انقلابی چیده می‌شود و در رأس برنامه‌های کاری سازمان فضای مجازی سراج قرار می‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه دوره‌های آموزشی توسط اساتید مجرب آموزش داده می‌شود افزود: در طول زمان دوره، پشتیبان دوره تا حصول نتیجه پیگیر تولید محصول و به خروجی رسیدن آموزش‌ها است و در پایان دوره نیز گواهی معتبر صادر اما به صورت رایگان و یا اکثراً با تخفیف‌های حداکثری برای مجموعه‌های فرهنگی در نظر گرفته می‌شود.

مسئول سازمان فضای مجازی سراج استان گیلان ضمن اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و نقش اثرگذار حضرت زینب(س) در کنار امام سجاد(ع) تصریح کرد: حضرت زینب(س) در کنار نقش‌های درون خانواده دارای نقش‌های اجتماعی و سیاسی برای جامعه نیز بودند که با خطابه‌های بلیغ مانع از فراموش شدن واقعه عظیم عاشورا شدند. 

بازرگان تفاوت نگاه نظام جمهوری اسلامی با دولت‌ها و حکومت‌های دیگر را در برخورد با بانوان متذکر شد و گفت: در بسیاری از کشورها به بانوان به عنوان ابزار نگاه می‌کنند اما کشورمان برای بانوان جایگاه و نقش ویژه‌ای قائل بوده و حضور آنان در عرصه‌های مختلف جامعه تا جایی که به بنیاد خانواده آسیبی نرسد را موجب رشد و تعالی می‌داند.

وی فعالیت چشمگیر سازمان فضای مجازی سراج مرکز بانوان استان گیلان را نیز متذکر شد و در تشریح این مطلب خاطرنشان کرد: این سازمان در راستای سرعت بخشی به این تعالی و رشد حداکثری حضور و توانمندسازی بانوان استان گیلان در فضای مجازی قدم‌های بسیار خوبی را برداشته و دوره‌هایی را جهت برگزاری برنامه‌ریزی کرده است.

مسئول سازمان فضای مجازی سراج استان گیلان از جمله این دوره‌های آموزشی که شروع آن‌ها بعد از دهه اول محرم است را تدوین مقدماتی، فتوشاپ، موشن گرافیک، نویسندگی، انیمیشن‌سازی، برنامه‌نویسی اندروید نام برد و گفت: این دوره‌ها و کلاس‌ها‌ی آموزشی در 7 تا 10 جلسه به صورت هفتگی برای بانوان برگزار می‌شود.

بازرگان تولید محتوای فرهنگی و کمک به مبحث اقتصادی و درآمدزایی خانواده از بستر این تولیدات را از جمله فواید شرکت بانوان در دوره‌های آموزشی سازمان سراج اعلام کرد و ابراز داشت: از آنجایی که هزینه این دوره‌ها برای بانوان بین 150 تا 200 هزار تومان است مانند سایر دوره‌ها مجموعه‌ها، هیئات و کانون‌های فرهنگی از تخفیف‌های ویژه‌ای برخوردار می‌شوند.

وی در مورد نحوه ارتباط افراد و علاقمندان جهت شرکت در دوره‌های آموزشی سازمان فضای مجازی سراج گیلان افزود: علاقه‌مندان برای شرکت در دوره‌های اشاره شده می‌توانند با مراجعه به کانال فعالان فضای مجازی گیلان در پیام رسان تلگرام به آیدی Gilan_cyber@ و seraj_gil@ از شرایط ثبت‌نام و راه‌های ارتباطی آگاهی پیدا کنند.

وی همکاری افراد و مجموعه‌ها جهت استفاده از ظرفیت‌های سازمان سراج مرکز گیلان را متذکر شد و عنوان کرد: افراد می‌توانند به ‌صورت مستقیم با مرکز استانی با شماره 01333617419 تماس بگیرند و یا به آدرس این سازمان در رشت، میدان مصلی، کمربندی شهید بهشتی، روبروی کوچه شهید فکوری، ساختمان جیحون، طبقه سوم، واحد 5 مراجعه کنند.

بازرگان با بیان اینکه محرم علاوه بر ماه عزاداری و ماتم، شئون و درس‌های دیگری نیز دارد خاطرنشان کرد: اگر امروز جوانان انقلابی و مذهبی ما به این معارف بلند و درس‌ها دست پیدا کنند و به آن‌ها در روش‌های نوین جامع عمل بپوشانند مشکلات بزرگی که در تاریخ جامعه اسلامی دچار آن بوده‌ایم قابل برطرف کردن و حل شدن است.

وی عدم تبیین درست و انتقال مفاهیم، مواضع، فرامین و پیام‌های معصومین(ع) به نحو درست به مردم را یکی از مشکلات بزرگی که همیشه گریبان‌گیر جامعه اسلامی و حتی بشریت بوده است تلقی کرد و گفت: در زمان امیرالمؤمنین علی(ع) جناب عمار یاسر با درایت و بصیرت در صحنه‌های مختلف حاضر می‌شد و با تمام توان از حق علی‌ابن‌ابیطالب(ع) دفاع می‌کرد.

مسئول سازمان فضای مجازی سراج استان گیلان نشناختن صحنه و ضعف در تبیین درست حقایق را آفت دیروز و هر روز جامعه بشری دانست و عنوان کرد: به فرموده امام راحل و مقام معظم رهبری تبیین و روشنگری و حل‌کردن گره‌های ذهنی جامعه در برابر بمباران رسانه‌ای دشمنان از جمله ملزومات امروز است که باید به آن توجه داشت.

بازرگان ریشه اکثر مشکلات فرهنگی و حتی اقتصادی کشور و ناهنجاری‌ها را ضعف و عدم انتقال صحیح مواضع و پیام‌های الهی و اسلامی به عموم مردم توسط دستگاه‌های مسئول و دلدادگان به این راه دانست و گفت: به فرموده مقام معظم رهبری امروز دشمن توسط بنگاه‌های بزرگ رسانه‌ای جهان به میدان مبارزه وارد شده است.

وی با بیان اینکه ابزارهای رسانه‌ای جهان اغلب در دستان شبکه صهیونیسم جهانی است و با تمام قوا به صحنه جنگ نرم و رسانه‌ای ورود کرده‌اند تصریح کرد: به فرموده مقام معظم رهبری دشمن سعی دارد با عملیات روانی و داده انگاری و با محتوای دروغ سیاه نمایی را به حد اعلی رسانده و کشور را در بن بست نشان دهد.

مسئول سازمان فضای مجازی سراج گیلان با اشاره به اینکه مشکلات کشور با نگاه به داخل و اعتماد به نسل متخصص و متعهد جوان و به‌کارگیری آن‌ها قابل حل است افزود: اگر امروز جوانان علاوه بر شور حسینی شعور حسینی را نیز ارتقاء دهند زمینه برای شکل‌گیری دولت اسلامی، جامعه اسلامی، و تمدن اسلامی مهیا می‌شود.

وی با بیان اینکه سازمان فضای مجازی سراج مرکز گیلان نیز در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب و ملزومات روز حرکت می‌کند افزود: این سازمان همیشه سعی کرده نیروهای جوان را با هر تفکر و دسته‌بندی سیاسی و بدون خط‌کش قضاوت‌های ظاهری در جهت توانمندسازی قدرت فرهنگی و مجازی و حتی اقتصادی کشور مورد حمایت قرار دهد.

انتهای پیام/614/ ع

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار