کد خبر: ۱۳۰۹۰۳
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۳
رئیس کمسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با بیان اینکه صنعت پرورش اسب کشور نیازمند بانک اطلاعاتی دقیق و شفاف است، گفت: تعیین و ثبت ژنتیک اسب‌ها ضروری است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، محمدصالح جوکار در دیدار با رئیس فدراسیون سوارکاری کشور با اشاره به اینکه صنعت سوارکاری از جنبه‌های ورزش قهرمانی، تفریحی، اقتصادی و حتی از جنبه ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری اهمیت دارد اظهار داشت: اینکه ژنتیک اسب‌های ما مشخص باشد و شفافیت لازم در این زمینه وجود داشته باشد موضوع مهمی است.

وی بر لزوم وجود بانک اطلاعاتی در ارتباط با وضعیت اسب‌های ورزشی موجود در کشور تاکید کرد و گفت: جهاد کشاورزی واقعا توانایی برعهده گرفتن چنین کاری را ندارد و شکی در این موضوع نیست.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یزد بالاترین ظرفیت در حوزه اسب را دارد و در حال حاضر قطب پرورش اسب کشور به حساب می‌آید به گونه‌ای که بر اساس آمار ارائه شده، بیشترین اسب و باشگاه سوارکاری کشور در اسب وجود دارد.

جوکار با بیان اینکه قطعا توجه به این ظرفیت بسیار مهم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است گفت: سوارکاری و نگهداری و پرورش اسب ورزش پرهزینه‌ای است و درآمدهای آن هم سبب شد که به بخش خصوصی به این حوزه گرایش پیدا کند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شواری اسلامی به مشکلات مطرح شده در این نشست از سوی مسئولان فدراسیون سوارکاری کشور اشاره کرد و گفت: در ارتباط با مسائل مختلف مطرح شده پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم تا بتوانیم مشکلات را تا حد امکان برطرف کرد.

وی از پیگیری برای استقرار درمانگاه اسب خبر داد و عنوان کرد: با توجه به گسترش این صنعت و قیمت بالای اسب‌ها، لازم است درمانگاه مخصوص اسب ایجاد شود تا بتوانیم زمینه بهبود وضعیت این صنعت را فراهم کنیم.

انتهای پیام/781/ ع

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار