کد خبر: ۱۳۱۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۵
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیرازبا دریافت گزارش‌های مربوط به بازدید از مدارس و نظارت بر نحوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی، بر تداوم این نظارت‌ها در طول سال تحصیلی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مهرزاد لطفی در نشست ستاد دانشگاهی کروناویروس که صبح امروز برگزار شد،با تاکید بر تداوم بازدید و نظارت بر مدارس در طول سال تحصیلی و تاکید جهت پیش بینی تدابیر نظارتی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی مدارس استان، این امر را یک اولویت جدی در حوزه سلامت برشمرد.

وی اظهار داشت: اگرچه هرساله به مناسبت آغاز سال تحصیلی، اقدامات نظارتی در زمینه سلامت مدارس به همت کارشناسان سلامت استان انجام می‌شود، اما امسال با توجه به شیوع کروناویروس، این اقدامات با جدیت در دستور کار قرار گرفته و به صورت عملیاتی در حال انجام است.

 لطفی همچنین نظارت بر سلامت سرویس‌های مدارس و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این زمینه را یکی دیگر از برنامه‌های در دست اقدام برشمرد و در ادامه به بررسی موارد ابتلا در شهرهای مختلف استان فارس، انجام نمونه‌گیری در آزمایشگاه‌های تشخیصی، روند پذیرش و بستری بیماران و موارد مرگ و میر طی ۲۴ ساعت گذشته در استان پرداخت.

در ادامه این نشست، علی اکبری، معاون درمان دانشگاه نیز گزارشی از شرایط بیمارستان‌های شیراز و دیگر شهرستان‌های استان به رئیس دانشگاه ارائه کرد و گفت: تیم نظارتی معاونت درمان دانشگاه طی روزهای اخیر از بیمارستان شهید مطهری مرودشت بازدید کرده است و برنامه بازدید از بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) لامرد و دیگر شهرستان‌های استان را نیز با هدف نظارت بر خدمات درمانی به بیماران در دستور کار دارد.

 ارائه گزارشی از روند نظارت بر سلامت مدارس با حضور عبدالرسوال همتی، معاون بهداشت دانشگاه و معصومه صفاری،مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه از دیگر محورهای این نشست بود.

صفاری گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته با آموزش و پرورش، بازدیدها با جدیت در حال انجام است و بازرسان بهداشتی بر اساس چک لیست‌ها، پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهند.

او با اشاره به اولویت بازدیدهای نظارتی از مدارس ابتدایی، افزود: با توجه به سن پایین دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی و نیاز به ارائه آموزش‌های منسجم‌تر، پایش مدارس این مقاطع در استان به صورت فشرده‌تر در دستور کار قرار گرفته است.

 در ادامه دیگر اعضای این ستاد نیز پیشنهاداتی در زمینه تقویت نظارت‌های بهداشتی بر مدارس ارائه کردند.

اعلام دیگر اقدامات انجام گرفته در زمینه مقابله با کروناویروس در دانشگاه و روند پیگیری مصوبات نشست‌های پیشین، دیگر محور یکصد و پنجاه و ششمین نشست ستاد دانشگاهی کروناویروس بود.

انتهای پیام/ ن

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار