کد خبر: ۱۳۱۱۸۲
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۸
مدیر جهاد کشاورزی خاش گفت: تنها مرکز انسکتاریوم تولید حشرات مفید استان در شهرستان خاش همه ساله فعالیت خود را در اسفند شروع و تا پایان شهریور و همزمان با برداشت انار در منطقه به کار خود پایان می‌دهد.

شیرزاد کمالی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: تنها مرکز انسکتاریوم تولید حشرات مفید استان در شهرستان خاش همه ساله فعالیت خود را در اسفند شروع وتا پایان شهریور وهمزمان با برداشت انار درمنطقه به کار خود پایان می‌دهد.

شیرزاد کمالی افزود: عمده تولید این مرکز تولید و پرورش زنبورتریکوگراما  برای مبارزه با کرم گلوگاه انار است.

وی تصریح کرد: در سال جاری۵۰ هکتار از باغات انار شهرستان تحت پوشش فعالیت های این واحد تولیدی تخصصی بوده،  بطوریکه در طول دوره اخیر رها سازی تخم پارازیت شده زنبور تریکوگراما به میزان۳۰۰۰ گرم ودر ۱۰ مرحله عملیاتی شده است.

کمالی گفت: نصب یک دستگاه دیتالاگر برای ثبت اطلاعات آب و هوای منطقه سنگان بخش مرکزی شهرستان برای مشخص نمودن چرخه زندگی کرم گلوگاه انار از دیگر اقدامات انجام شده در این راستاست.

مدیر جهاد کشاورزی خاش بیان کرد: علاوه بر موارد فوق برای مبارزه با آفت خطرناک کرم گلوگاه انار تاکنون۵۰ دستگاه پرچم زدای انار ،۵۰ عدد تله دلتا و۱۰۰ عددفرمون جنسی کرم گلوگاه انار نیز در باغات انار استفاده گردیده است.

وی افزود: کرم گلوگاه انار روش مبارزه شیمیایی نداشته و تلفیقی از روشهای متداول دنیا برای کنترل این آفت استفاده میشود.

 

انتهای پیام/3139

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار