کد خبر: ۱۳۱۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰
رتبه بندی شرکت ها یکی از مهم ترین اقدامات در همه شرکت ها و کسب و کارها می باشد که هر شرکتی بعد از تاسیس خود بایستی اقدامات لازم را جهت به دست آوردن رتبه یا گرید انجام دهد.

رتبه بندی شرکت ها یکی از مهم ترین اقدامات در همه شرکت ها و کسب و کارها می باشد که هر شرکتی بعد از تاسیس خود بایستی اقدامات لازم را جهت به دست آوردن رتبه یا گرید انجام دهد. در رتبه بندی شرکت ها عددی بین ۱ تا ۵ به شرکت ها اطلاق می گردد که هر شرکتی در تلاش می باشد تا خود را به رتبه یک و یا نزدیک رتبه یک برساند. چرا که با داشتن رتبه برتر می توانند در ارزیابی های دیگر مانند ارزیابی ISQI از بهترین رتبه برخوردار باشند. گرید شرکت ها اثر مثبت زیادی را بر روی برند شرکت شما خواهد داشت و انگیزه ای بسیار خوبی جهت برداشتن گام های بزرگ در توسعه و رشد شرکت شما می باشد.

در رتبه بندی ، شرکت ها از لحاظ فنی و مالی مورد بررسی واقع می شوند و طبق این ملاحظات صورت گرفته رتبه ای را به عملکرد شما اختصاص می دهند.

گرید شرکت ها توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی انجام می شود در واقع گرید شرکت یا همان گرید شرکت نسبت به استانداردها و آیین نامه های مندرج در این سازمان و به میزان احراز شرایط لازم به شرکت های پیمانکاری و مشاور اعطا می شود.معیار ارزیابی شرکتهای پیمانکار علاوه بر نرخ های پشنهادی جهت انجام پروژه، میزان توان فنی و سوابق کاری آنها نیز می باشد. این میزان توان فنی و سوابق کاری که تشکیل شده از نیروها و سوابق کاری آنها، تجربه ی کاری و توان مالی شرکت می باشد را با یک امتیاز از ۱ تا ۵ رتبه بندی می نمایند.به فرآیند بالا اخذ گواهی تشخیص صلاحیت رتبه بندی شرکت و اخذ گرید می گویند. سازمان ها و ارگان های دولتی حق قرارداد با شرکت هایی که فاقد رتبه هستند را ندارند.

شرایط اخذ رتبه پیمانکاری

اخذ رتبه پیمانکار توسط اصول و قوانین سازمان مدیریت و برنامه ریزی انجام می شود. شرکت های پیمان کاری و شرکت های وابسته به امور پیمان کاری مانند انبوه سازی، عمرانی و مشاوره ای را با امتیازات یک تا پنج رتبه بندی می کنند. در این نوع رتبه بندی رتبه پنج کمترین میزان رتبه و امتیاز را داشته و به ترتیب افزایش یافته و نهایتا رتبه یک دارای بالاترین میزان ارزش و اعتبار می باشد.

معاونت راهبردی ریاست جمهوری برای شرکت های پیمان کاری یازده شاخه فرعی در نظر گرفته است که شرکت های پیمان کاری می توانند بر اساس نوع فعالیت و تمرکز کاری خود نسبت به اخذ رتبه در هر یک از شاخه های مربوطه اقدام نمایند. این یازده شاخه شامل موارد زیر می باشد: ساختمان و ابنیه، صنعت و معدن، راه و ترابری، نیرو، تاسیسات و تجهیزات، نفت و گاز، کشاورزی، ارتباطات، آب، کاوش های زمینی و مرمت آثار.

مدارک لازم اخذ رتبه مشاور

اخذ رتبه ی مشاور نشانه ی توانایی و صلاحیت یک شرکت در انجام حرفه ای پروژه هاست و هر چقدر رتبه ی مشاور بالاتر باشد نشان دهنده ی  قابل اطمینان بودن و مهارت وی در امر مشاوره است. اما وجهه ی عمومی تنها دستاورد اخذ رتبه ی مشاور نیست بلکه اگر شرکتی رتبه اخذ کرده باشد میتواند با نهادها و سازمان های دولتی قرار داد ببندد .

همچنین اگر خواهان انجام مناقصاتی با دولت باشید باید به اخذ رتبه نائل آمده باشید. و ذکر این نکته حائز اهمیت است که رتبه شرکت باعث میشود در رقابت با شرکتهای دیگر سرمایه گذاران شرکت دارای رتبه ی بهتر را انتخاب کنند و اطمینان بیشتری به آن داشته باشند و درنهایت میتواند سود بیشتری را نصیب خود کند.

جهت دریافت مشاوره تخصصی و رایگان برای رتبه بندی شرکت های پیمانکاری و مشاور به سایت موسسه ثبت شرکت و اخذ رتبه نیک پارس مراجعه و یا با شماره  02122881235 تماس بگیرید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار