کد خبر: ۱۳۱۶۸۷
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۷

سید علی یزدیخواه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، به به اقدام هتاکانه نشریه شارلی ابدو و همچنین صحبت‌های مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه درخصوص این موضوع اشاره کرد و گفت: فرانسه خود را مهد آزادی و تمدن می‌داند و به همین بهانه اعتقادات بیش از یک میلیارد نفر از مردم دنیا را مورد اهانت قرار می‌دهد و قطعا این به معنای آزادی نخواهد بود.

وی در ادامه افزود: اگر جلیقه زردها و کارگران فرانسوی بخواهند حق خود را بگیرند با سرکوب شدید پلیس مواجه می‌شوند پس این چه نوع آزادی بوده که معترضان به سیاست‌های نظام حاکم با برخوردهای قهرآمیز مواجه می‌شوند؟

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات به صحبت‌های رئیس‌جمهور درباره اقدام هتاکانه نشریه شارلی ابدو اشاره و تاکید کرد: آزادی در غرب معنای خاص خود را دارد؛ یعنی هر کسی بخواهد به سیاست‌های نظام آنها اعترض کند حقی ندارد، اما آنها می‌توانند برای اغلب کشورهای جهان خط و نشان بکشند.

این نماینده مردم در ادامه افزود: غربی‌ها آزادی را در سرکوب ساهپوستان و اهانت به مقدسات مسلمانان می‌بینند و این مسئله گویای یک و بام و دو هوای سیاست‌های غرب است.

 یزدیخواه تصریح کرد: ماهیت غرب را جمهوری اسلامی برای جهانیان مشخص کرده و این‌ها اگر برای دیگر کشورها شاخ و شانه می‌کشند؛ قطعا نمی‌توانند در مقابل ایران اسلامی یکه‌تازی کنند؛ بنابراین این اقدام هتاکانه فرانسوی‌ها باید به شدت محکوم شود و امیداوار هستیم که ماهیت آنها برای همگان آشکارتر شود./

پایان پیام

برچسب ها: فرانسه ، شارلی ابدو
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار