کد خبر: ۱۳۷۳۴۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶
معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: برای ارائه خدمات مناسب به شهروندان، شهرداری‌ها نیاز به حمایت دارند.

به گزارش برنا،فرزاد قلندری در سمینار شهرداران استان که با حضور جمالی نژاد، معاون عمران و توسعه امور شهری وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری ها برگزار شد با بیان اینکه شهرداری‌ها این استان با مشکل مالی مواجه هستند، گفت: برای ارائه خدمات مناسب به شهروندان نیاز به حمایت از شهرداری‌ها است.

وی افزود: ۱۲۰ میلیارد ریال حقوق پرسنل شهرداری‌ها به خاطر کمبود امکانات مالی به تاخیر افتاده و نیاز است به شهرداری‌ها کمک و مساعدت شود تا حقوق پرسنل بیش از این به تاخیر نیفتد.

او بیان‌کرد: بودجه مصوب کل شهرداری‌های استان اردبیل در سال ۹۷ به میزان ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال بود که ۶۲ درصد آن تحقق یافت و ۹۸۰ میلیارد ریال هم از سوی سازمان شهردرای‌ها و خزانه به شهرداری‌ها کمک شده است.

قلندری ادامه‌داد: در سال ۹۸ هم بودجه مصوب کل شهرداری‌های استان اردبیل ۶ هزار و ۶۰ میلیارد ریال بود که پنج هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال آن معادل ۸۲ درصد تحقق یافت و هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال هم از سوی سازمان همیاری شهرداری‌ها و خزانه به شهرداری‌ها کمک شد.

وی گفت: در سال ۹۹ هم تاکنون هشت هزار و ۲۰ میلیارد ریال بودجه در شهرداری‌های استان به تصویب رسیده که ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال آن معادل ۳۲ درصد تحقق یافته و از سوی دولت هم ۵۳۰ میلیارد ریال اعتبار به شهرداری‌ها اختصاص داده شده است.

معاون عمرانی استاندار اردبیل با بیان اینکه حمایت دولت از شهرداری‌ها ضروری است، افزود: در بحث فضای سبز ، حمل و نقل عمومی و آتش‌نشانی شهرداری‌های استان نیازمند تامین امکانات مالی هستند که تلاش می‌شود با تامین اعتبارات لازم مشکلات موجود در شهرداری‌ها برطرف شود.

مدیر کل امور روستایی و دهیاری های استانداری اردبیل نیز در این سمینار با اشاره به بالا بودن میزان روستائیان در استان اردبیل نسبت به میانگین کشوری گفت: در حال حاضر ۳۲ درصد از جمعیت استان را روستائیان تشکیل می دهند ، در حالیکه این میزان در میانگین کشوری ۲۶ درصد است.

علی رحیمی زاد با اشاره به فعالیت دهیاران در روستاهای استان ، افزود: برای بهبود عملکرد و تقویت فعالیت دهیاران لازم است وضعیت استخدامی آنان تعیین تکلیف شود.

وی بیان کرد: نبود امکانات و ساختمان اداری دهیاری های استان از دیگر مشکلاتی است که باید مد نظر قرار گیرد.

رحیمی زاد تصریح کرد: از ۶۵۰ دهیاری و ۹۰۲ دهیاری در استان فقط ۱۸۰ دهیاری دارای ساختمان است که می توان با مدیریت در این بخش و استفاده از ساختمان های بلا استفاده ،این وضعیت را سامان داد.

وی همچنین شیوه دفن بهداشتی زباله در روستاها را یادآور شد و گفت: در این خصوص نیز نیاز به ماشین آلات دفن بهداشتی زباله وجود دارد و لازم است تدابیری در این راستا اندیشیده شود.

در این همایش مشکلات شهرداری‌ها استان اردبیل مورد بررسی قرار گرفت.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار