کد خبر: ۱۳۷۳۶۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
استاندار گلستان گفت: با رایزنی‌های انجام شده و موافقت کمیته امداد کشور قرار شد علاوه بر ۳ هزار واحد مسکن محرومین ۲ هزار واحد مسکونی دیگر احداث شود که جمعا ۵ هزار واحد مسکن محرومین در این استان ساخته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، هادی حق‌شناس ظهر امروز در آیین متمرکز بهره‌برداری از واحدهای مسکونی احداثی تخریب‌شده از سیل سال گذشته اظهار کرد: در استان ۲۲ هزار واحد مسکونی که ناشی از سیل گذشته آسیب‌دیده بودند احداث و تعمیر شد که از این تعداد ۸ هزار واحد مسکونی احداث و ۱۴ هزار واحد مسکونی دیگر تعمیر و بازسازی شد.
وی با اشاره به اینکه اصلی‌ترین نیاز هر خانواده مسکن است، تصریح کرد: یک سوم از واحدهای تعمیراتی و احداثی در استان توسط کمیته امداد انجام شده است.

* ۱۲۸ هزار واحد مسکن روستایی نیاز به مقاوم‌سازی دارد/ با توجه به حادثه‌خیز بودن استان مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی باید در اولویت قرار گیرد
استاندار گلستان با بیان اینکه ۱۲۸ هزار واحد مسکن روستایی نیاز به مقاوم‌سازی دارد، خاطرنشان کرد: در استان ۲۲۸ هزار واحد مسکن روستایی وجود دارد که از این تعداد ۱۲۸ هزار واحد نیاز به مقاوم‌سازی دارد.
وی با اشاره به حادثه‌خیز بودن استان ادامه داد: در دو سیل و زلزله اخیر استان یک‌هزار واحد مسکونی تخریب و آسیب‌دیده و با توجه به حادثه‌خیز بودن استان مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی باید در اولویت قرار گیرد.

* بیش از ۲۰ هزار هکتار از اراضی استان گلستان به کشت پنبه اختصاص یافت
حق‌شناس با بیان اینکه دو صنعت پنبه و ابریشم در استان فراموش‌شده گفت: خوشبختانه امسال بیش از ۲۰ هزار هکتار از اراضی استان به کشت پنبه اختصاص یافت و این امر سبب شده تا حدودی این صنعت احیا شود.
وی بیان داشت: امید داریم با اراده کمیته امداد در احداث صنعت نوغانداری بتوانیم صنعت ابریشم را نیز در استان احیا کنیم.
استاندار گلستان خاطرنشان کرد: با رایزنی‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته قرار است ۲ هزار واحد مسکن محرومین دیگر در استان احداث شود که با احداث این واحدها جمع واحدهای مسکن محرومین در استان به ۵ هزار واحد خواهد رسید.
انتهای پیام/2307

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار