کد خبر: ۱۳۸۲۶۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲
مدیر کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری خبر داد:
شهرکرد - مدیر کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: در لبیک به فرمان رهبر انقلاب اسلامی برای با مقابله با ویروس کرونا، قرارگاه مردمی «حاج قاسم» در استان تشکیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام دکتر مهدی طاهری ظهر پنج شنبه در نشست هم اندیشی نهادهای فرهنگی و مرتبط مردمی برای برنامه ریزی در مقابله با ویروس کرونا، بر حضور فعالانه، مؤثر و هوشمندانه مجموعه‌های مردمی در این مقابله تأکید کرد و گفت: در این میدان لبیک گوی فرمان رهبر انقلاب اسلامی بوده و تا آخر در کنار دست اندرکاران بهداشت و درمان خواهیم ماند.

وی افزود: بعد از شهادت حاج قاسم رهبر معظم انقلاب اسلامی از احتمال حمله بیولوژیک خبر دادند و برخی از متخصصان هم بر این امر اعتقاد دارند که اگر این احتمال وجود داشته باشد نحوه مواجهه ما با آن جدی تر می‌شود.

طاهری گفت: کرونا یکی از عوامل کاهش شیب موالید بوده که باید با توجه و حساسیت بیشتری به مسئله کاهش جمعیت نگاه کرد.

وی القای ناامیدی در جامعه را به رغم تأکید فراوان رهبری برای امید بخشی، یکی از مواردی برشمرد که باید به آن به صورت ویژه پرداخت.

طاهری درگیری با تمدن غرب در حوزه‌های فکری، اقتصادی و نظامی را ماهیت انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: تاکنون مواجهه پزشکی و بهداشتی با تمدن غرب نداشته ایم و الان به صورت جدی درگیری داریم که باید حضورمان در این عرصه فعالانه باشد.

وی تجربه مجموعه‌های فرهنگی در مرحله نخست مواسات را یک سرمایه برشمرد که باید از این داشته در گام‌های بعدی استفاده مؤثر و مفید کرد.

طاهری با اشاره به حضور میدانی و نقش مؤثرگروه های جهادی، مراکز قرآنی، هیئت‌های مذهبی، مساجد و طلاب و حوزه‌های علمیه در مقابله با ویروس کرونا، از سازمان‌های مردم نهاد هم انتظار می‌رود همانند سایر گروه‌های مردمی در این مواجهه نقش آفرین باشند.

وی تشکیل یک قرارگاه مردمی را خروجی این نشست هم اندیشی خواند و گفت: با تشکیل این قرارگاه با ظرفیت مسجد، هم فضای دعا و معنویت در جامعه تقویت می‌شود و هم اینکه نقش پایگاه مردمی مسجد حفظ می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار