کد خبر: ۱۳۸۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰
دادستانی کل فدرال آلمان در واکنش به حمله تروریستی اخیر نیس فرانسه درباره دست کم گرفتن تروریسم در آلمان هشدار داده و گفت: آلمان و غرب اروپا همچنان در تیررس این تهدید قرار دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، "پیتر فرانک"، دادستانی کل فدرال آلمان به مسئله تروریسم در اروپا پرداخته و گفت: آلمان همچنان در تیررس افراطی‌ها قرار دارد.

بعد از حمله تروریستی در شهر نیس فرانسه پیتر فرانک به آلمانی ها در این باره که خطر تروریسم را دست کم بگیرند هشدار داده و در گفتگویی با روزنامه "دی ولت" آلمان تاکید کرد که تهدید از طرف تروریسم با انگیزه های اسلام گرایانه افراطی همچنان باقی می ماند.

وی درباره این ایده که تروریسم در مسیر زوال قراردارد تنها به این دلیل که در سال جاری میلادی حمله تروریستی پیچیده‌ای در این کشور وجود نداشته هشدار داده و گفت: قتل های اخیر در فرانسه و همچنین دستگیری های سال جاری در آلمان نشان می دهد که آلمان و غرب اروپا همچنان در تیررس تروریسم قرار دارد.

فرانک از حضور حدود 620 عنصر خطر افراطی در آلمان خبر داده و گفت: مسئله تروریسم همچنان بیشتر کار دادستانی کل فدرال آلمان را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: در سال 2020 تا به حال حدود 320 پرونده در این ارتباط را به جریان انداخته‌ایم. در سه ماهه ابتدایی سال جاری میلادی 149 مورد از پرونده های مرتبط با این مسئله وجود داشت.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

اخیرا یک حمله تروریستی با چاقو در شهر نیس فرانسه منجر به کشته شدن سه نفر شد که این مسئله شوک بزرگی برای اتحادیه اروپا بود.

سیاست‌ها و اظهارات اسلام هراسانه اخیر مقامات فرانسوی بویژه امانوئل ماکرون باعث شده تا فرانسه با تنش و ناامنی مواجه شود.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه چندی پیش در اظهاراتی انتشار کاریکاتورهای پیامبر اسلام را آزادی بیان دانسته و از آن حمایت کرده و گفت که مانع این گونه اقدامات نمی شود.

انتشار کاریکاتور توهین‌آمیز نسبت به پیامبر اسلام (ص) در مجله «شارلی ابدو» بار‌ها خشم مسلمانان جهان را برانگیخته و دولت فرانسه هیچ گاه اقدامی برای جلوگیری از این گونه اقدامات که خشم بیش از یک و نیم میلیارد مسلمان را برمی انگیزد انجام نداده است. تکرار این موضوع در این نشریه علیه مسلمانان و مقدسات آنان و بدتر از آن اینکه معلمان فرانسه بار‌ها و بار‌ها به بهانه درس آزادی بیان این کاریکاتور‌ها را به دانش آموزانی که در میانشان مسلمانان هم حضور داشتند نشان دادند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

سخنان توهین آمیز امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه در حمایت از اقدام وقیحانه یک معلم تاریخ در نشان دادن کاریکاتور‌های هتاکانه علیه ساحت پیامبر گرامی اسلام (ص)، با مخالفت گسترده مسلمانان جهان روبرو شده است.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار