کد خبر: ۱۳۸۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱
معاون درمان دانشکده علوم پزشکی اسدآباد با بیان اینکه مردم هنوز تصویر واضحی از پیامدهای کرونا ندارند گفت: وضعیت بیماری نگران کننده است و باید محسوس‌سازی را جایگزین اطلاع‌رسانی تسکینی کنیم.

عاطفه سمائی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه شدت یافتن ابتلا و مرگ و میر کرونا در کشور و به تبع آن شهرستان اسدآباد نگران‌کننده است اظهار کرد: هر شهروندی که مبتلا می‌شود را باید به منزله یک هشدار قلمداد کرد.

وی گفت: متاسفانه به دلیل موقعیت شهرستان در تعطیلات، شاهد افزایش ابتلا، بستری و مرگ و میر هستیم و این یعنی ما هنوز فاجعه را جدی نگرفته‌ایم.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی اسدآباد  نقش رسانه‌ها را در آگاه‌سازی و ایجاد حساسیت در جامعه کلیدی دانست و گفت: در اطلاع‌رسانی نیازمند استراتژی جدیدی هستیم.

وی با تاکید به اینکه باید نقش راهبردی رسانه در بحران کنونی به رسمیت شناخته شود و محسوس‌سازی را جایگزین اطلاع‌رسانی تسکینی کنیم افزود: عادی‌سازی فضای عمومی جامعه به عنوان مهم‌ترین عامل در افزایش شیوع و سیر پیشرونده آن حائز اهمیت است.

سمائی با بیان اینکه باید فاجعه را به وسعت فاجعه ببینیم عنوان کرد: باید باور کنیم که سرعت ویروس بیشتر از سرعت مدیریت ماست و شرایط کنونی تاسف بار است.

وی بیان کرد: نتیجه بی‌تفاوتی همشهریان به توصیه‌ها آسیب جبران‌ناپذیری است که بر پیکره سلامت کل جامعه وارد می‌کند زیرا تمرکز درمان بر کرونا و بیماران تنفسی می‌شود و بیماران مزمن در این میانه نادیده گرفته می‌شوند.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی اسدآباد  با بیان اینکه متاسفانه هنوز مردم تصویر واضحی از پیامدهای ابتلا در سطح فردی و ملی ندارند گفت: در این روزها که اقدامات دارویی جواب نداده و هنوز واکسنی نیز در اختیار نیست، تنها سیاست موثر اتخاذ اقدامات کنترلی و پیشگیرانه از سوی مسوولین در تمام سطوح و مردم است.

وی بهترین راه را در شرایط کنونی بسیج عمومی مردم به پیشگیری و مراقبت حداکثری در سطح فردی دانست خاطرنشان کرد: شاه کلید ماجرا اطلاع رسانی خلاقانه و علمی اصحاب رسانه است.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار