کد خبر: ۱۴۱۲۴۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲
امام جمعه قشم گفت: استاندار هرمزگان باید در جلسات هفتگی ستاد ملی کرونا مشکلات شناورها را مطرح و از دولت بخواهد ارز و سایر حمایت‌های لازم به شناورهای مسافری اختصاص یابد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، حجت‌الاسلام میثم تارم ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان قشم اظهار داشت: در چندین خطبه‌ قبل به وضعیت عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در شناورهای مسافری پرداخته شد و در این خطبه نیز بر لزوم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تاکید دارم.

وی با بیان اینکه رعایت مسائل بهداشتی وظیفه‌ای دینی، ملی و انسانی است، افزود: باید سلامت مردم در اولویت باشد و فاصله‌گذاری اجتماعی در شناورهای مسافری رعایت شود.

امام جمعه شهرستان قشم تصریح کرد: تکمیل چرخه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در شناورها، پرورازها و حمل و نقل عمومی برای اثربخشی و مدیریت ویروس کرونا یک ضرورت انکار ناپذیر است.

دکتر تارم ادامه داد: مسائل اقتصادی و کرونا مشکلات مالکان شناورها در تامین هزینه‌ها را تشدید کرده و باید ضمن انجام حمایت‌های لازم، از آن‌ها خواسته شود تا فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت شود.

امام جمعه شهرستان قشم تاکید کرد: استاندار هرمزگان باید در جلسات هفتگی ستاد ملی کرونا مشکلات شناورها را مطرح و از دولت بخواهد ارز و سایر حمایت‌های لازم به شناورهای مسافری اختصاص یابد.

حجت‌الاسلام تارم ابراز داشت: همچنین می‌توان بهای بلیط را برای مسافران و گردشگران افزایش داد که البته این افزایش هزینه نباید شامل ساکنان جزیره قشم و ترددهای روزانه کاری بشود.

نتیجه انتخابات آمریکا، شکست راهبردی این کشور است

امام جمعه شهرستان قشم افزود: مسئله امروز آمریکا نه پیروزی ترامپ و بایدن بلکه شکست این کشور به اذعان صاحب نظران آمریکایی است که جلوه‌ای از آن در روزنامه نیویورک تایمز به نگارش در آمد.

دکتر تارم تصریح کرد: به اذعان خودشان، انتخابات اخیر آمریکا فاسدترین انتخابات در این کشور بوده؛ نظام انتخاباتی آمریکا رای مردم را بواسطه الکترال‌ها نادیده می‌گیرد و دادگاه عالی آن می‌تواند رای مردم را از بین ببرد.

وی تصریح کرد: آمریکا امروزه تبدیل به یک نمایشگاه دائمی برای تماشای رسوایی نظام لیبرال دموکراسی با محوریت استکبار جهانی شده است.

امام جمعه شهرستان قشم بیان کرد: بزرگترین شکست خورده انتخابات آمریکا، نظام آمریکا است و باید دید گسل‌های این زلزله چگونه در ماه‌های پیش رو فساد و چهره حقیقی این کشور بیش از پیش هویدا خواهد ساخت.

حجت‌الاسلام تارم افزود: باید تاسف خورد به حال کسانی که با این وجود همچنان به سران خیانت کار و اسلام ستیز آمریکا دل بسته‌اند و جنایات آنان در خصوص عراق، یمن، سوریه و سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را نمی‌بینند.

باید نگاهمان به استعدادهای داخلی باشد

امام جمعه شهرستان قشم تاکید کرد: همواره باید نگاهمان به استعدادها و امکانات ملی باشد و اقتصاد مقاومتی را به سرانجام برسانیم.

وی اظهار داشت: فرهنگ مطالعه و کتابخوانی بسیار حائز اهمیت است که باید همگان بویژه آموزش و پرورش باید در نهاینه سازی این فرهنگ پیشگام باشند.

وی با اشاره به سالروز شهادت سردار شهید زین الدین و شهدای آبانماه، افزود: شهید زین الدین فرماندهی با اخلاص بود که در نوجوانی توسط سپاه پاسداران کشف، به فرماندهی منصوب شد و توانست نمونه عالی از فرمانده رشید اسلام در جبهه حق و الگویی برای مدیران جوان کشور باشد.

«صداقت» از نشانه‌های مسلمان واقعی است

امام جمعه شهرستان قشم در خطبه نخست تقوا را ملاک برتری انسان‌ها از یکدیگر برشمرد و گفت: راستگویی هر شخص به اندازه شخصیت اوست و انسان با شخصیت از دروغ پرهیز خواهد کرد زیرا می‌داند حقیقت پنهان نخواهد ماند.

حجت‌الاسلام تارم با بیان اینکه صداقت موجب سربلندی و عزت انسان خواهد بود، افزود: مسیر اصلاح همه امور صداقت بوده و دروغ کلید مایه فساد هر کاری است.

وی خاطرنشان کرد: صداقت از نشانه‌های مسلمان و آزمون‌های الهی به شمار می‌رود چرا اطلاعت از خداوند متعال و اقامه واجبات به صداقت و امانتداری می‌انجامد.

انتهای پیام/۸۸۰۵۰

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار