کد خبر: ۱۴۱۵۲۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵
فرماندار گرگان با اشاره به روند رو به رشد شیوع ویروس کرونا گفت: تفرجگاه‌های شهرستان گرگان در راستای پیشگیری از اپیدمی و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا مسدود شده است.

محمد حمیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان با اشاره به محدودیت‌های تردد در تفرجگاه‌های شهرستان اظهار کرد: کماکان تفرجگاه‌های النگ‌دره و ناهارخوران به دلیل شیوع ویروس کرونا مسدود است، ممنوعیت تردد سواره در جنگل النگدره از ساعت هشت صبح الی ۹ شب اعمال می‌شود، جنگل ناهارخوران نیز از ساعت ۱۶ الی ۲۱ برای تردد ساکنان زیارت امکان‌پذیر است.

وی با تاکید بر اینکه نشستن در حاشیه ناهارخوران ممنوع است، تصریح کرد: با کسانی که در این مسیر مبادرت به اتراق کنند اخطار و تذکر داده می‌شود.

*عدم تمکین به قانون منجر به پلمب واحد تجاری می‌شود

فرماندار گرگان با اشاره به محدودیت ساعات فعالیت اصناف در گروه‌های مختلف شغلی افزود: در شهرهای قرمز کرونایی فعالیت اصناف در گروه‌های سه و چهار ممنوع است و گروه شغلی دو نیز موظف هستند به مدت یک ماه از ساعت ۱۸ به بعد تعطیل باشند.

حمیدی با اشاره به اجرای مصوبات ستاد کرونا و محدودیت فعالیت اصناف گفت:  اکیپ‌های نظارتی در راستای اجرای مصوبه وضعیت فعالیت اصناف را به صورت میدانی نظارت می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه سلامت مردم در اولویت است، ابراز کرد: به اکیپ‌های نظارتی تاکید شده حدالامکان واحد خاطی را با یک بار تذکر پلمب نکنند، در صورت تکرار تخلف و گرفتن تذکر چندگانه، واحدهای تجاری از اجرای مصوبه سرباز بزنند و نسبت به قانون تمکین نکنند پلمب شوند.

* تعطیلی مساجد، مصلی نماز جمعه و بازارهای هفتگی در گرگان

فرماندار گرگان از مردم خواست تا به قوانین احترام بگذارند و گفت: اصلا نمی‌خواهیم تنش در جامعه ایجاد شود، اما برای سلامت مردم باید تلاش کنیم.

حمیدی با اشاره به اینکه فعالیت اکیپ‌های نظارتی تصویربرداری و مستندسازی می‌شود، افزود: انتظار است طی این ایام تمامی بازار نسبت به اجرای مصوبه توجیه شده باشند و مصوبه صددرصد اجرا شود.

وی از واحدهای صنفی که با وجود مشکلات اقتصادی در اجرای مصوبات ستاد کرونا همراهی کردند قدردانی کرد و گفت: مصوبات ستاد ملی کرونا حکم قانون را دارد و لازم‌الاجراست.

فرماندار گرگان از تعطیلی مساجد، مصلی نماز جمعه و بازارهای هفتگی به دلیل شیوع کرونا خبر داد و افزود: بیش از یک هفته وضعیت شیوع کرونا در شهرستان گرگان قرمز است و مردم باید در زمینه رعایت مسائل بهداشتی و اجتماعی اهتمام کنند.

*۴۷۷ بیمار کرونایی در مراکز درمانی گلستان بستری هستند

به گزارش فارس، در حال حاضر ۴۷۷ بیمار کرونایی در استان گلستان بستری هستند، ۸۹ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه به سر می‌برند و ۴۵ نفر به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.

در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ گلستانی بر اثر ویروس کرونا جان خود را از دست دادند و میانگین فوت در استان طی دو‌ هفته گذشته ۶ نفر بوده است.

وضعیت شهرستان‌های کلاله، مراوه‌تپه و گمیشان از قرمز عبور کرده و نگران‌کننده است و بدترین شرایط شیوع این ویروس را در سطح استان دارد.

انتهای پیام/83001

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار