کد خبر: ۱۴۱۹۵۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵
مهدی محسنیان‌راد:
محسنیان‌راد معتقد است: دست‌اندرکاران برگزاری هفته کتاب باید با شناسایی و معرفی کتاب‌های برتر در این هفته در مخاطب انگیزه مطالعه ایجاد کنند.

به گزارش ایلنا، مهدی محسنیان‌راد، نویسنده، پژوهشگر و عضو هیات علمی دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق(ع) گفت: امروزه کتاب در شکل سنتی و کاغذی آن در حال طی کردن برهه‌­ای است که نمی­‌دانیم سرانجامش چیست و چقدر در آینده می‌تواند بقا داشته باشد. اگر این صورت مساله جهانی را در کنار بحران کرونا بگذاریم درمی‌­یابیم که برگزاری رویدادی مانند هفته کتاب شرایط ویژه­‌ای را می­طلبد.

وی در ادامه صحبت­‌هایش بیان کرد: در بسیاری از کشورهای دنیا ایام قرنطینه به فرصتی برای ترویج کتابخوانی تبدیل شده و حتی در برخی از کشورها کتابخانه­‌ها تعطیل نشدند، چراکه معتقدند فرهنگ، تعطیلی ناپذیر است. اما متاسفانه در کنار این بیماری، مسائل جهانی نیز کشور ما را با چالش­‌های دیگری مواجه است که حوزه فرهنگ را به ­شدت تحت­‌الشعاع قرار داده است.

این استاد دانشگاه عنوان کرد: دست­اندرکاران برگزاری هفته کتاب باید با شناسایی و معرفی کتاب­‌های برتر در این هفته در مخاطب انگیزه مطالعه ایجاد کنند تا هفته کتاب موثر واقع شود. لازم است کتاب­‌های فاخر به افراد جامعه شناسانده شود و این اقدامات مقطعی نباشد و در تمام طول سال پیگیری شود.

بیست‌وهشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «دانایی؛ مانایی» از ۲۴ آبان آغاز و تا ۳۰ آبان ماه ۱۳۹۹ ادامه دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار