کد خبر: ۱۴۳۷۹
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۵
قیمت بسیاری از میوه‌ها در مغازه‌های سطح شهر نسبت به میدان میوه‌ و تره‌بار بیشتر از سقف 35 درصد سودی است که برای آنها تعیین شده و این تفاوت قیمت در برخی اقلام به حدود 70 درصد نیز می‌رسد که به گفته رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران به دلیل ضایعات، پرداخت هزینه‌های اضافه، بالا بودن اجاره‌بها در مغازه‌های بالای شهر و .... است که میوه‌فروشان به سود حداکثری 35 درصد راضی نیستند!
به گزارش تجارت آنلاين، حسین مهاجران در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: اگر واحد‌های صنفی مجبور نباشند در زمان خرید میوه از میادین میوه و تره‌بار بابت ضایعاتی همچون علف، کاه، جعبه یا کارتن‌های کاغذی مبلغی اضافه‌تر از قیمت میوه بپردازند، به سود حداکثر 35 درصدی راضی خواهند بود.

وی با بیان اینکه با گران‌فروشان میوه برخورد می‌کنیم، گفت: باید برنامه ای ریخته شود که واحدهای صنفی باری را که خریداری می کنند به صورت خالص باشد و مجبور نباشند بابت ضایعات، هزینه ای پرداخت کنند و از طرفی هزینه اضافی برای کارگر بپردازند.

پرداخت هزینه‌های اضافی به کارگران

مهاجران در ادامه توضیح داد: زمانی که میوه‌فروشان از غرفه‌های میادین میوه و تره‌بار خرید می کند کارگران غرفه‌دار بار خریداری شده را به کامیون یا وانت حمل می کنند و این در حالی است که هزینه ای که دریافت می کنند هزینه کارگری نیست بلکه پول بیشتری از خریداران دریافت می‌کنند.

رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران در عین حال تاکید کرد: همه این موارد موجب می‌شود واحدهای خرده‌فروشی مجبور شوند هزینه بیشتری پرداخت کنند و طبیعی است که به سود حداکثر 35 درصدی راضی نخواهند بود.

وی افزود: مغازه‌هایی که در بالای شهر قرار دارند و هزینه اجاره و دیگر هزینه‌های آنها به نسبت دیگر مناطق بیشتر است، طبیعی است که درصد سود بیشتری به قیمت میوه های خود اضافه می کنند.

مهاجران تصریح کرد: بارها این موضوعات را به مسئولان مربوطه گوشزد کرده ایم ولی همچنان این مشکل حل نشده است و امیدواریم روزی به این گونه مشکلات رسیدگی شود تا ما نیز بتواینم قدرت مانور بیشتری برای رسیدگی و نظارت بر قیمت واحدهای صنفی داشته باشیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار